جلسه هم اندیشی مشترک شرکت شهرکهای صنعتی و خانه صنعت مازندران
از این پس فنی تر و تخصصی تر به امور زیربنایی و زیرساختی بپردازند تا عمر زیرساختهای شهرکها بیشتر گردد و در این مورد حتی میتوانند از کارشناسان خانه صنعت، معدن وتجارت استان نیز بهره مند شوند.
کد خبر: ۴۹۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 17 September 2017
به گزارش تابناک مازندران، جلسه هم اندیشی مشترک شرکت شهرکهای صنعتی و خانه صنعت، معدن وتجارت استان صبح امروز با حضور مدیرعامل م معاونان شرکت شهرکها و مدیران عامل شرکتهای خدماتی شهرکهای صنعتی استان ،رییس خانه و روسا و نمایندگان انجمنهای تخصصی در سالن اجتماعات شرکت شهرکها برگزار شد. رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت استان با اولویت قراردادن مباحث برنامه ریزی و اجرا گفت:
 
یر اساس این گزارش، بعضی مشکلات بخش تولید عمومی و کلی بوده و بعضی هم مختص شهرکهای خاص می باشد سید مجتبی رضوی افزود؛ تلاش کنیم به هردو قسم مشکلات بپردازیم و راهکارهای رفع آنها را بیابیم. رضوی عدم تغییر ملموس رتبه ایران در حوزه فضای کسب و کار را نشانه عدم تغییر مناسب در سیاستها و رویکردها در دو حوزه اصلی که در بالا بردن رتبه کشورمان بسیار موثر هستند دانست که این دو عامل مهم، در دوازده شاخص تعیین کننده رتبه کسب و کار در کشورها که موجب بالا رفتن و بد شدن رتبه ما میشود بسیار تاثیر گذارند یکی "مشکلات فرامرزی" و بین المللی است که بیشتر یک آیتم حاکمیتی است و ما کمترین تاثیر را در آن داریم و دیگری بحث "دیون وموضوع ورشکستگی" واحدهای تولیدی است که نیازمند اصلاح قانون ورشکستگی و  دمی نیازمند تمهیداتی جهت پرداخت بدهی های بانکی، بیمه ای و مالیاتی و غیره می باشد.
 
وی مشکل فروش داخلی و خارجی را جزو، معضلات عمومی کارخانجات در دوره فعلی رکود برشمرد و در تشریح آن اظهار کرد؛
 
 در بحث تحریک تقاضا در همه جای دنیا مکانیسم های شناخته شده ای اعمال می شود که بیشتر بحث افزایش توان خرید مردم و نیز تسهیل امر صادرات مدنظر قرار میگیرد که در این باره توجه به تولیدات رقابت پذیر، تعامل مثبت با دنیا و سرمایه گذاری در صنایع بزرگ باید مورد عنایت ویژه قرار گیرد. راه حل دیگر برای خروج از رکود، رونق بازار مسکن می باشد که از بازارهای کشنده و لکوموتیو محسوب می شود بطوریکه واحدهای صنغتی فعال در این حوزه که معمولا فراگیر و فراوان هم هستند را به تحرک وا می دارد که با اعطای تسهیلات ارزان قیمت و پلکانی وامهای مسکن این امر، امکان پذیر می باشد
 
 رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت مازندران: مشکل سند زمینهای شهرکهای صنعتی، پارادوکس قانونی میان شرکتهای خدماتی و شرکت شهرکها ومعضل واحدهای راکد مستقر در شهرکها را نیز مورد اشاره قرار داد.
 
وی از برنامه و تلاش و لزوم جدیت بیشتر کمیته پایش شرکت شهرکها برای تعیین تکلیف واحدهای راکد خبر داد و از مدیران شرکت شهرکها درخواست کرد: منبعد فنی تر و تخصصی تر به امور زیربنایی و زیرساختی بپردازند تا عمر زیرساختهای شهرکها بیشتر گردد و در این مورد حتی میتوانند از کارشناسان خانه صنعت، معدن وتجارت استان نیز بهره مند شوند. رضوی ایجاد دفاتر نمایندگی خانه صمت استان در محل شهرکهای صنعتی را نیز پیشنهاد و بر اجرای همه مفاد تفاهمنامه فیمابین تاکید کرد .
 
در ادامه نمایندگان و روسای انجمنهای خانه صنعت، معدن وتجارت استان: به تعیین تعرفه ترجیحی با کشورهای خارجی، ورود جدی در مذاکرات تجاری خارجی، توجه به رقبای خارجی، پشتیبانی از بازاریابی بین المللی، اجرای قانون پولشویی، بهره گیری از شرکتهای مشاوره صادرت و سرمایه گذاری، فراهم کردن خرید اعتباری از بورس، توجه به مزیتهای مرزنشینی و جمعیت مصرف کننده حدود 400 میلیونی همسایگان، ایجاد بانک اطلاعات اشاره کردند.همچنین هم افزایی واحدها، حمایت جدی از تشکلها منجمله خانه صمت استان دسته بندی و تفکیک مشکلات و چالشها، برانگیختن حس مطالبه گری از سازمانها و انعکاس موانع به انجمنهای تخصصی سایر موضوعاتی بود که به آنها پرداخته شد.
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار