نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی قبل از سفر به آمریکا، بار دیگر از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به عنوان توافقی «بد» یاد کرد.
کد خبر: ۴۹۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳ 14 September 2017
 به گزارش تابناک تهران، "بنیامین نتانیاهو" قبل از سفر به آمریکا برای دیدار با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور بار دیگر گفت که توافق هسته‌ای با ایران «بد» است و لازم است اصلاح یا لغو شود. 

یک مقام رژیم صهیونیستی که به شرط عدم افشای نام با روزنامه هاآرتص گفت‌وگو می‌کرد گفت که نگرانی اصلی تل‌آویو انقضای محدودیت‌های این توافق برای ایران بعد از گذشت چند سال است.

رادیو اسرائیل روز چهارشنبه گزارش داده یکی از مطالباتی که نتانیاهو در دیدارش با ترامپ در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کرد تغییر مفادی از برجام است که در سال‌های آینده منقضی خواهند شد.  

مخالفت نتانیاهو به این بندهای برجام موضوع تازه‌ای نیست، اما تحلیلگران می‌گویند او اکنون فرصت را برای تغییر آن مهیا می‌بیند. برنامه هسته‌ای کره شمالی موجب ایجاد موج تازه‌ای از نگرانی در مجامع بین‌المللی شده و ترامپ بارها تهدید کرده که توافق هسته‌ای با ایران را لغو خواهد کرد. 

نتانیاهو قبل از این روز سه‌شنبه در آرژانتین در واکنش به گزارشی از رویترز که مدعی شده بود اسرائیل و عربستان خواستار ماندن آمریکا در برجام هستند گفته بود:‌«موضع ما صریح است. برجام توافق بدی است، آن را اصلاح یا لغو کنید.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار