مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: در محور نماز یاوران تلاش می كنیم از تمام اقشار مختلف جامعه از جمله دانش آموزان، دانشجویان ، رانندگان تاكسی، اصناف و پرستاران به عنوان یاوران نماز در جهت ترویج فرهنگ نماز در جامعه تلاش كنیم.
کد خبر: ۴۹۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 14 September 2017
مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ مسجد در سراسر استان وجود دارد كه تنها در كمتر از ۱۰ درصد مساجد نماز صبح اقامه می شود.

به گزارش ایکنا؛ حجت الاسلام والمسلمین  سید مرتضی حسنی حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان چهارشنبه٬ در نشست خبری با خبرنگاران گفت: اقامه نماز مغرب و عشاء با بیشترین استقبال و نماز صبح نیز با كمترین درصد نسبت به نمازهای دیگر در مساجد اقامه می شود.

وی افزود: برنامه های سال جاری ستاد اقامه نماز در چهار محور فرهنگی، آموزشی، نماز یاوران و نظارت و ارزیابی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ نماز در بین اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان برگزار شود.

حجت الاسلام حسنی حلم ادامه داد: محور مسائل فرهنگی شامل طرح سفیران صبح برای احیاء نماز صبح در مساجد استان، طرح سلامت معنوی برای بیمارستان ها، اجرای شب شعر، مسابقه سراسری خاطره نویسی برای نسل جوان، اجرای طرح گفتمان مطهر، طرح منادیان گلبانگ محمدی از برخی برنامه های فرهنگی است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان آموزش و توانمندسازی ائمه جماعات مساجد، طرح سلامت معنوی ویژه بیماران را از برنامه های آموزشی ستاد اقامه نماز در سال جاری عنوان كرد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: در محور نماز یاوران تلاش می كنیم از تمام اقشار مختلف جامعه از جمله دانش آموزان، دانشجویان ، رانندگان تاكسی، اصناف و پرستاران  به عنوان یاوران نماز در جهت ترویج فرهنگ نماز در جامعه تلاش كنیم.

حجت الاسلام حسنی حلم افزود: طرح نماز یاوران در محلات و دبیرستان های استان تشكیل شده و در رانندگان تاكسی در حال اجراست.

وی عنوان کرد: ارتقاء وضعیت مساجد، توجه به روستاها با انجام برنامه های خاص، توجه به منویات مقام معظم رهبری بویژه شعار سال و توجه به گروههای مختلف جامعه نظیر  به گروههای مختلف جامعه نظیر امامان جماعات از برخی اولویت های اصلی ستاد اقامه نماز در سال جاری است.

در استان همدان یك هزار و ۵۰۰ مسجد وجود دارد.

حجت الاسلام حسنی حلم در خصوص اقامه نماز ظهر عاشورا در استان گفت: پیامهای عاشورایی را باید دریافت کرد و در جامعه باید به آن عمل نمود و مهمترین. آن فلسفه قیام عاشورا است. 

وی با بیان به اینکه خوشبختانه توجه به نماز ظهر عاشورا هم در کشور و هم در استان بسیار زیاد شده است گفت: امسال در همدان با توجه به اینکه میدان امام به لحاظ فیزیکی جای مناسبی برای اقامه نماز ظهر عاشورا نیست در پیاده راه بوعلی نماز ظهر عاشورا اقامه می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان افزود: در این زمینه ستاد اقامه نماز با متولیان مربوطه جلسات را برگزار کرده است و طوری برنانه ریزی شده که  تمام هیئات پس از عزاداری به نماز متصل خواهند شد. 
 
وی گفت: ستاد اقامه نماز جایگاه هایی را برای ذبح در ایام عزاداری در نظر گرفته است که هم بهداشت رعایت شود و هم نماز عزاداران به لحاظ شرعی با مشکل مواجه نشود.

وی در پایان از همه هیئات  عزاداری خواست که نماز ظهر عاشورا را با تأسی به سید و سالار شهیدان در ظهر عاشورا در هر جایی که هستند به جا بیاورند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار