فرماندار اسدآباد با اشاره به آب بر بودن چغندر قند گفت: اصلاح روش آبیاری از بارانی به موضعی در این کشت بسیار ضروری است.
کد خبر: ۴۹۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰ 14 September 2017
فرماندار اسدآباد گفت: کشاورزان قبل از شروع فصل سرما، نسبت به برداشت محصول چغندر اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.

به گزارش ایرنا حسین افشاری در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی شهرستان اسدآباد اظهار کرد: پیش بینی های هواشناسی حاکی از آغاز بارندگی در اوایل مهرماه است و چغندرکاران محصول خود را زودتر برداشت و تحویل کارخانه های طرف قرارداد کنند.

وی تصریح کرد: چغندرکاران سال گذشته در زمان جمع آوری محصول با سرمای ناگهانی هوا مواجه شدند که محصول برخی از کشاورزان دچار سرمازدگی شد.

افشاری با بیان اینکه 2 هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان به کشت چغندر قند اختصاص دارد گفت: کشاورزان اسدآبادی در کشت این محصول خبره هستند و این منطقه به عنوان قطب تولید چغندر قند استان مشهور است.

فرماندار اسدآباد با اشاره به آب بر بودن چغندر قند گفت: اصلاح روش آبیاری از بارانی به موضعی در این کشت بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت محدود کارخانه قند همدان، چغندرکاران به فروش چغندر قند به دیگر کارخانه های کشور اقدام کنند.

افشاری با اشاره به تشکیل تعاونی چغندرکاران اسدآباد و عضویت 300 نفر از تولیدکنندگان در این تعاونی خاطرنشان کرد: این تعاونی در امر بازاریابی جذب مشتری های جدید برای چغندر قند فعالیت های گسترده ای باید داشته باشد.

وی همچنین ترویج کشت های گلخانه ای را از راهکارهای مهم برای مدیریت مصرف آب دانست و افزود: توسعه گلخانه های موجود و ایجاد تنوع کشت می تواند به رونق این واحدها کمک کند.

شهرستان اسدآباد 64 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و سالانه 500 هزار تن محصول در بخش کشاورزی تولید می کند.

اسدآباد با 100 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار