استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در دوران پسابرجام 75 هزار میلیارد ریال فاینانس برای بهره‌برداری از 45 طرح مهم چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.
کد خبر: ۴۹۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 11 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- قاسم سلیمانی دشتکی در نشست با تعدادی از جوانان اصلاح طلب چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در دوران پسابرجام 75 هزار میلیارد ریال فاینانس برای بهره‌برداری از 45 طرح مهم چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت، تصریح کرد: اجرای طرح انتقال آب بن – بروجن با هدف تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی حدود 500 هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری از مهمترین طرح‌های دولت یازدهم در این مدت محسوب می‌شود.
وی افزود: به منظور اجرای این طرح بزرگ سال گذشته یک‌هزار و 930 میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف اختصاص پیدا کرد.
استاندار اظهار کرد: سه هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات از محل اقتصاد مقاومتی در سال جاری به این استان اختصاص یافت.
وی با اشاره به اینکه از مجموع 250 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر در کشور 11 هزار میلیارد ریال معادل 4.21 درصد آن به این استان در سال جاری اختصاص داده شد، تصریح کرد: با جذب تسهیلات مذکور نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری از 20.2 درصد به 10 درصد و حتی پائین تر خواهد رسید.
سلیمانی دشتکی از اشتغال‌زایی 41 هزار و 900 نفر در استان براساس آمار سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی چهار سال گذشته خبر داد و گفت: علت اصلی افزایش نرخ بیکاری در استان عواملی همچون ورود متولدان دهه های 60 و 70 به بازار کار و بازگشت نیروی کار از کشورهای خلیج فارس و استان های دیگر بوده است.
وی با اشاره به اینکه مسئولان استانی در دولت یازدهم 177 بازدید از مناطق محروم استان داشته‌اند، خاطرنشان کرد: طی این بازدیدها یکهزار و 45 طرح تصویب شده که 83 درصد این مصوبات اجرایی شده و بقیه در حال پیگیری و اجرا است.
استاندار از انعقاد قراردادی با صنایع پوشاک ایران خبر داد و گفت: براساس آن 20 کارگاه در روستاهای استان فعال و با سرمایه گذاری 720 میلیارد ریالی برای یکهزار و 500 نفر شغل ایجاد می‌شود.
وی افزود: به زودی عملیات اجرایی دهکده المپیک، سلامت و گردشگری چهارمحال و بختیاری با افزون بر هشت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان سامان آغاز خواهد شد.
سلیمانی در پایان پیگیری احداث راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز و انعقاد تفاهم نامه با کره جنوبی، ساخت راه آهن مبارکه – شهرکرد، برقرسانی، آبرسانی و گازرسانی به مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری، محورهای ارتباطی، حفر تونل‌ها، افزایش بزرگراه‌ها از 110 به 350 کیلومتر، ارتقای شاخص های بهداشت و درمان، پرداخت دو هزار و 600 میلیارد ریال مطالبات شهرداری ها از محل فروش 10 درصد زمین های دولتی، توسعه بیمارستان‌های شهرکرد و لردگان، بهره برداری از بیمارستان‌های چلگرد و مالخلیفه، موافقت دولت برای احداث آزادراه لردگان – ایذه، ساخت مدرسه، از مهمترین اقدامات دولت یازدهم در این استان برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار