معاون شهردار همدان 3 هزار مترمربع از پیاده‌رو این خیابان را دارای بافت و جداول قدیمی معرفی و اظهار کرد: لوله‌گذاری و غلاف‌گذاری سازمان‌های خدمات‌رسان در این محدوده انجام شده و در 200 متر از معبر که در حوزه کاری ما قرار داشته، زیرسازی‌ها صورت گرفته است.
کد خبر: ۴۹۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 11 September 2017
معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان پیشرفت فیزیکی پروژه پیاده‌راه‌سازی میدان امام(ره) را 18 درصد اعلام کرد و گفت: در پروژه میدان امام(ره) 4 هزار مترمربع سنگ‌فرش قبلی جمع‌آوری شده و 10 هزار مترمربع خاکبرداری صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا؛ موسی رسولی درباره پیشرفت پروژه عمرانی پیاده‌راه میدان امام(ره) و خیابان اکباتان شهر همدان، اظهار کرد: عملیات اجرایی این دو پروژه از اواسط مردادماه آغاز شده و تا کنون حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه پیمانکاران هر دو پروژه مشغول کار بوده و دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز و مخابرات در حال نوسازی و بهسازی تأسیسات زیرساختی در این محدوده هستند، افزود: مبلغ اولیه برآورد هزینه‌های عمرانی پروژه خیابان اکباتان 5 میلیارد تومان و میدان امام(ره) 4 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده که ممکن است این مبلغ برای ادامه پروژه کافی نباشد و نیاز به افزایش مبلغ اعتبار باشد.

رسولی ادامه داد: آسفالت‌برداری محدوده میدان امام(ره) انجام شده و خیابان اکباتان نیز در حال انجام است و به محض اینکه عملیات بهسازی دستگاه‌های خدمات‌رسان تکمیل شود اقدامات مربوط به بتون‌ریزی و زیرسازی معبر پیاده‌راه را آغاز خواهیم کرد.

وی میزان تخریب آسفالت در خیابان اکباتان را در حدود 5 هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: 600 متر از طول این خیابان آسفالت‌برداری شده و به منظور عدم قطع ارتباط معبر میان بازار و سرگذر، این پروژه در دو بخش اجرا شد که در بخش اول با 300 متر طول تخریب آسفالت و تعمیر تأسیسات آن انجام شده و عملیات در بخش دوم درحال آغاز است.

معاون شهردار همدان 3 هزار مترمربع از پیاده‌رو این خیابان را دارای بافت و جداول قدیمی معرفی و اظهار کرد: لوله‌گذاری و غلاف‌گذاری سازمان‌های خدمات‌رسان در این محدوده انجام شده و در 200 متر از معبر که در حوزه کاری ما قرار داشته، زیرسازی‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به تبدیل این خیابان به پیاده‌راه و لزوم تردد خودروهای امدادی و باری در موارد خاص افزود: تفاوتی که اکباتان با خیابان بوعلی دارد در صنوف و مصالح‌فروشی‌های انتهای آن است که نیاز به عبور خودروهای باری برای تخلیه بار مغازه وجود دارد و به این منظور از زیرسازی بتون مسلح در زیر سنگ‌فرش‌های پیاده‌راه اجرا می‌شود.

رسولی پیشرفت فیزیکی پروژه خیابان اکباتان را 20 درصد اعلام کرد و گفت: در پروژه میدان امام(ره) نیز 4 هزار مترمربع سنگ‌فرش قبلی جمع‌آوری شده و 10 هزار مترمربع خاکبرداری صورت گرفته است.

وی از ایجاد معبر موقت برای تردد عابران و خودروها خبر داد و اظهار کرد: در مقابل بانک ملی میدان امام(ره) حدود 8 هزار مترمربع بتون‌ریزی انجام شده و دستگاه‌های خدمات‌رسان 80 درصد از عملیات تأسیساتی خود را به اتمام رسانده‌اند.

معاون شهردار همدان پیشرفت فیزیکی پروژه میدان امام(ره) را 18 درصد اعلام کرد و افزود: امیدواریم با توجه به شرایط جوی بتوانیم در موعد مقرر 6 ماهه که برای تکمیل این پروژه درنظر گرفته شده بود، عملیات عمرانی آن را به اتمام برسانیم.

وی درباره خبر منتشر شده از سوی یکی از رسانه‌های استان مبنی بر کشف 8 خمره قدیمی در حفاری خیابان اکباتان تصریح کرد: متأسفانه خبرنگار این رسانه بی‌مهری کرده و حاصل 25 دقیقه مصاحبه بنده را در یک جمله‌ای که به مزاح مطرح کرده‌ام، خلاصه کرده است.

رسولی ادامه داد: در پاسخ به سوال وی مبنی بر اینکه با توجه به تاریخی بودن محدوده خیابان اکباتان، آیا شی‌ئی میراثی یافت شده است یا نه؟ به مزاح گفته‌ام که بله تعدادی خمره پیدا کرده‌ایم که او همین حرف بنده را ملاک گزارش خود قرار داده که صحیح نبوده است.

معاون شهردار همدان با اشاره به حضور نمایندگان میراث فرهنگی در محل پروژه تأکید کرد: دو نفر از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی استان وظیفه سرکشی و نظارت بر عملیات حفاری در این محدوده را برعهده دارند که تا کنون حفاری‌ها در حد تخریب آسفالت بوده و شیء میراثی یافت نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار