رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: علما وقتی که در حوزه‌ها حضور می‌یابند امور دینی که همه امور مسلمین را در برمی‌گیرد را فرا می‌گیرند و سپس بعد از یادگیری در میدان عمل هم این آموزش‌ها را پیاده می‌کنند که اقدام امام راحل در تداوم همین موضوع، نهضت‌های توحیدی، راه انبیا و معصومین(ع) بوده است.
کد خبر: ۴۹۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 13 September 2017
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه ویژه برنامه شهادت آیت‌الله مدنی در ۱۰ مسجد شهر همدان برگزار می‌شود گفت: شهید مدنی هیچ مماشاتی در برخورد با ضدانقلاب نداشت.

به گزارش تسنیم؛ حجت‌الاسلام علی دشتکی اظهار داشت: یکی از ضرورت‌های فرهنگی و اعتقادی در نگاه توحیدی و اسلامی طبیعتاً آموختن علم است و در میان همه علوم که هر کدام ضرورت و جایگاه خاص خود را دارد علوم انسانی و ارتقای آگاهی‌های اعتقادی، دینی و مذهبی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان کرد: در این خصوص خداوند تبارک و تعالی آموزش علوم دینی را به عنوان یک واجب کفایی در قرآن مطرح می‌کند و می‌فرماید: "از هر قوم و جامعه‌ای بایستی نفراتی برای یادگیری و سپس ترویج علوم انسانی اقدام کنند" که در این زمینه اقدام به تحصیل علوم دینی در حوزه‌های علمیه یکی از مصادیق این آیه شریفه است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: علما وقتی که در حوزه‌ها حضور می‌یابند امور دینی که همه امور مسلمین را در برمی‌گیرد را فرا می‌گیرند و سپس بعد از یادگیری در میدان عمل هم این آموزش‌ها را پیاده می‌کنند که اقدام امام راحل در تداوم همین موضوع، نهضت‌های توحیدی، راه انبیا و معصومین(ع) بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از آن شاگردان آیت‌الله شهید مدنی است گفت: این شهید گرانقدر بر اساس آنچه در مکتب توحید، اسلام و شیعه آموخت به پیروی از امام خود در جامعه وارد میدان عمل شد و فریاد ظلم‌ستیزی، مبارزه با طاغوت زمان، اجرای عدالت و تحقق اهداف توحیدی را سر داد.

دشتکی با بیان اینکه حضور شهید مدنی در همدان برکات زیادی را به همراه داشت گفت: در دوران قبل از انقلاب و انقلاب شهید مدنی در همدان به عنوان محور حرکت و خیزش مردمی علیه طاغوت و ظلم برای پیاده‌سازی عدالت محوریت داشتند و مردم نیز پشت سر ایشان حرکت می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مشخصه‌های این مبارزه این بود که اصول دینی ملاک و محور مبارزه بود ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر نیز از محورهای حرکت ایشان بود.

دشتکی اظهار داشت: حرکت شهید مدنی و مردم همدان الگویی برای استان‌های غرب و شمال غرب شد که در حرکت‌های مردمی علیه طاغوت نقش بسزایی داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بحث امامت جمعه ایشان مطرح شد و امام این حکم را به اعطا کرد و سپس در شهر تبریز که زادگاه ایشان بود و به ویژه در دوران دفاع مقدس حضور پررنگی را داشتند.

وی افزود: آنچه در عمل و سیره شهید مدنی وجود داشته محوریت و اخلاق‌مداری بود به طوری که نقش ایشان در خط مقدم جبهه به قدری اثرگذار بود که روحیه رزمندگان در اوج قرار می‌گرفت و در پشت جبهه نیز مبارزه بی‌امان ایشان با ضدانقلاب که هیچ مماشاتی در برخورد با ضدانقلاب نداشتند سبب شد تا ضدانقلاب تاب و تحمل این شخصیت اخلاقی، ظلم‌ستیز و عدالت محور را نداشته باشند و در محراب و در سنگر عبودیت او را به شهادت برسانند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: اما شهادت بزرگانی همچون شهید مدنی آغاز راه است و پس از شهادت سیره عملی ایشان در رابطه با عمل به وظیفه، تکلیف و تبعیت از ولایت و هدایت جامعه و پایبندی به اصول از جمله مبارزه با ناعدالتی ایشان یک الگوی درخشان و هدایت‌گری برای جوانان امروز می تواند باشد.

دشتکی تصریح کرد: به همین سبب ما نباید اجازه دهیم که یاد و نام همه شهدا به‌ویژه شهدای شاخصی چون شهید مدنی از یاد رود و روزبه‌روز باید چراغ‌های هدایت و چشمه‌های روان هدایت را در جامعه نهادینه و نمایان کنیم تا نسل‌های آتی از این الگوی موفق در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی بهره بگیرند تا نظام توحیدی و فرهنگ شیعه، فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی تداوم یابد.

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله مدنی اعلام کرد: هیئات، مساجد، مؤسسات فرهنگی-تبلیغی و مراکز قرآنی برنامه‌های ویژه‌ای را دارند ضمن اینکه ویژه برنامه سازمان در ایام شهادت آیت‌الله مدنی در مساجد پرجمعیتی از 10 نقطه استان برگزار می‌شود که در آن به تبیین ولایتمداری و ویژگی‌های فردی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی ایشان پرداخته می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار