نماینده مردم ملایر در مجلس دهم با اشاره به اینکه مهمترین خواسته مردم ملایر راه‌اندازی راه‌آهن همدان ملایر است گفت: با راه‌اندازی این خط‌ آهن که از محدوده شهر جوکار می‌گذرد و ایجاد یک ایستگاه در آینده هنر و صنعت مبل و منبت این شهر با قطار به کرمانشاه و کربلا و دیگر شهر‌های عراق صادر می‌شود.
کد خبر: ۴۹۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 13 September 2017
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه‌اندازی راه آهن ملایر همدان مهمترین خواسته مردم ملایر است گفت: ملایر برای رسیدن به جایگاه واقعی خود در کشور نیازمند هم‌افزایی، وحدت و تلاش همه جانبه مسئولان و هنرمندان است.

به گزارش تسنیم؛ محمد کاظمی در جشن مردمی نخستین جشنواره مبل و منبت ملایر در بخش جوکار با اشاره به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالای شهر جوکار در زمینه مبل و منبت اظهار داشت: باید تلاش کرد که این هنر جایگاه واقعی خودش را در کشور بیش از گذشته پیدا کند.

وی با بیان اینکه ثبت ملی شهر ملایر به عنوان پایتخت مبل و منبت ایران حاصل تلاش‌های چندین ساله مجموعه مسئولان شهرستان است، گفت: خیلی از شهر‌ستان‌های کشور به دنبال کسب این عنوان ارزشمند بودن اما شاخص‌ها و قابلیت‌های هنر منبت در ملایر سبب کسب این عنوان شد.

کاظمی با تاکید بر اینکه ملایر در عرصه مبل و‌ منبت همواره پیشرو و پیشگام بوده است تصریح کرد: با اهتمام و تلاش همه جانبه در راستای معرفی این صنعت و رقابت با کشور‌های منطقه و به دست آوردن بازار‌های جهانی ملایر در آینده‌ای نزدیک تبدیل به یافت‌آباد می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس دهم با اشاره به اینکه مهمترین خواسته مردم ملایر راه‌اندازی راه‌آهن همدان ملایر است گفت: با راه‌اندازی این خط‌ آهن که از محدوده شهر جوکار می‌گذرد و ایجاد یک ایستگاه در آینده هنر و صنعت مبل و منبت این شهر با قطار به کرمانشاه و کربلا و دیگر شهر‌های عراق صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت ملی شدن مبل و منبت ملایر شور و نشاط و اشتیاق ویژه‌ای بین مردم و صنعت‌گران شهرستان ایجاد کرده‌ است، گفت: حاصل این شور و نشاط رونق اقتصادی و تجارت و رقابت با کشور‌های داری برند در این صنعت است.

کاظمی با تاکید بر اینکه ما قدرت رقابت با کشور‌های معروف و دارای برند این صنعت مانند چین، هند و ایتالیا را داریم گفت: با برنامه‌ریزی منسجم و‌ مدون و بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی ما می‌توانیم به جای ترکیه بازار‌اهای کشور‌های اطراف از جمله عراق را به دست بگیریم.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اینکه انگور و ‌کشمش ملایر نیز باید جهانی شود‌، گفت: ملایر برای رسیدن به جایگاه واقعی خود در کشور نیازمند هم‌افزایی، وحدت و تلاش همه جانبه مسئولان، هنرمندان، صنعت‌گران و اقشار مختلف مردم است.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک و جغرافیایی ویژه شهر جوکار و داشتن جاده ترانزیتی خواستار ایجاد نمایشگاه‌‌های متعدد مبل و‌ منبت در شهر جوکار شد و افزود: موقعیت جغرافیایی این شهر در بحث تجارت و عرضه آثار هنری و رونق اقتصادی منطقه بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم نخستین جشنواره مبل و‌ منبت ملایر از 15 لغایت 24 شهریور ماه به مدت 10 شب در قالب جشن مردمی در بوستان سیفیه، شهر جوکار و روستای دهنو آورزمان برگزار می‌شود و همچنین در مدت برگزاری این جشنواره تخفیفات ویژه‌ای برای مشتریان مبل و‌ منبت ملایر در نظر گرفته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار