محمودی با اشاره به اینکه در حوزه ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی اقدامات خوبی انجام گرفته است گفت: در شهرستان نهاوند یک نیروگاه ۷ مگاواتی را به بهره‌برداری رسیده که در راه اندازی آن ۸ میلیون دلار معاول ۳۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ هزینه شده است.
کد خبر: ۴۹۱۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 13 September 2017
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان از بررسی پروژه احداث نیروگاه خورشیدی با سرمایه‌گذاری ۳۰۸ میلیون دلاری در همدان خبر داد و گفت: این نیروگاه از ۵۰ مگاوات تا ۲۰۰ مگاوات شروع می‌شود و امیدواریم امسال قرارداد آن نهایی شود.

به گزارش ایکنا، سید ناصر محمودی مدیر کل امور اقتصادو دارایی استان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری خارجی در همدان در ابتدا نیازمند فرآیندی است که باید به انجام برسد اظهار کرد: سرمایه‌گذاری از طریق سه بخش داخلی، خارجی، پوششی و غیره پوششی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در مجموعه اقتصاد و دارایی استان همدان ایجاد شده و فضای مناسبی برای تسهیل در کار سرمایه گذاران فراهم شده است.

محمودی با اشاره به اینکه در حوزه ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی اقدامات خوبی انجام گرفته است گفت: در شهرستان نهاوند یک نیروگاه ۷ مگاواتی را به بهره‌برداری رسیده که در راه اندازی آن ۸ میلیون دلار معاول ۳۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ هزینه شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان عنوان کرد: پروژه ۷ مگاواتی دوم این شرکت در روستای آق بلاغ لتگاه با سرمایه گذاری از کشورهای دانمارک و ایرلند به میزان ۸ میلیون دلار معادل ۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه دو پروژه نیروگاه در همدان به بهره‌برداری رسیده و سومین آن نیز به‌زودی افتتاح می‌شود افزود: سومین پروژه نیروگاه ۷ مگاواتی خورشیدی شرکت در روستای کردآباد شهرستان همدان است که با سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانمارک و ایرلند به میزان ۹,۴ میلیون دلار معادل ۳۶ میلیارد تومان است.

محمودی با بیان اینکه این نیروگاه قرار بود در هفته دولت به بهره‌برداری برسد که به تأخیر افتاده اظهار داشت: این نیروگاه نیز به‌زودی وارد مدار می‌شود.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان بیان کرد: مذاکراتی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری انجام گرفته و یک سرمایه‌گذار آلمان و اتریشی مراحل کار پروژه‌ای را پیگیری می‌‌کنند که مبلغ آن بالا بوده و در حال انجام فرآیندهای آن هستیم.

محمودی با اشاره به اینکه برای این پروژه در حال مذاکره هستیم افزود: برای این پروژه ۳۰۸ میلیون دلار معادل ۱۱۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که امیدواریم امسال قرارداد آن نهایی شود و این نیروگاه از۵۰ مگاوات تا ۲۰۰ مگاوات شروع می‌شود.

وی تصریح کرد: همین شرکت مجموعه دیگری را از ۳۰ مگاوات پیگیری می‌کند که شرکت سولار انرژی همدان سرمایه گذاری ۴۵ میلیون دلار معادل ۳۱۸ میلیارد تومان پیگیری می‌کند ضمن اینکه شرکت راه ابریشم پروژه چهارم آن نیروگاه ۷ مگاواتی را با مشارکت دانمارک و ایرلند با سرمایه گذاری ۹,۴ میلیون دلار معادل ۳۶ میلیارد تومان در روستای ابراهیم آباد فامنین است و کارهای مقدماتی آن انجام گرفته و استعلامات آن انجام شده و با توجه به اینکه شرکت بسیار پیگیر است امیدواریم امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان بیان کرد: اخیرا با دو سرمایه گذار دیگر مذاکره شده که شرکت تابش نیروی ایستا با سرمایه گذاری شرکت هلندی برای نیروگاه ۷ مگاواتی با سرمایه گذاری ۹,۴ میلیون دلار در کبودراهنگ مقابل پایگاه نوژه انجام می‌شود.

محمودی اظهار داشت: یک سرمایه گذار داخلی با مشارکت سرمایه گذاران آلمانی و ایرلندی پروژه ۳۰ مگاواتی را پیشنهاد دادند که قابل توسعه به ۲۰۰ مگاوات است و در قهاوند و منطقه ویژه جهان آباد مورد مطالعه قرار گرفته است و سه جلسه کارشناسی نیز برای آن انجام گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار