فاضلیان با تاکید بر اینکه مسئولان و خانواده‌ها باید واقعه غدیرخم و حضرت علی (ع) را به مردم به ویژه نسل جوان جامعه بشناسانند، افزود: با این امر مهم ، وقایع تاریخ، نشانه‌ها و صحنه‌های آن در متن زندگی مردم قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۴۹۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ 10 September 2017
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران همدان گفت: در شان و منزلت غدیرخم در قرآن کریم نزدیک به ۳۰۰ آیه نازل شده که ۲۰۰ آیه آن در مدت یک ماه و صد آیه به‌عنوان شاهد آیات قبلی نازل شده است و این خود بیانگر اهمیت و حقیقت موضوع غدیرخم و تثبیت ولایت امیرالمؤمنین(ع) پس از پیامبر اسلام(ص) است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی سید محمد حسن فاضلیان مدیر حوزه علمیه خواهران همدان در دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه عید غدیر خم سند حقانیت اهل بیت(ع) و شیعه است، گفت: واقعه غدیرخم آبروی شیعیان است.

حجت الاسلام  فاضلیان، در مراسم جشن سادات دانشگاه آزاد اسلامی همدان که به مناسبت  عید غدیر در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد گفت: واقعه غدیرخم در بین جهانیان به ویژه شیعیان در طول تاریخ از ابتدا تا قیامت ماندگار است.

وی افزود: واقعه غدیرخم از متن قرآن کریم به شیعیان دین اسلام پند می‌آموزد و مسلمانان باید با زنده نگه داشتن واقعه غدیرخم در ذهن جوانان و در حد امکان به احیای این واقعه بپردازند.

فاضلیان با تاکید بر اینکه مسئولان و خانواده‌ها باید واقعه غدیرخم و حضرت علی (ع) را به مردم به ویژه نسل جوان جامعه بشناسانند، افزود: با این امر مهم ، وقایع تاریخ، نشانه‌ها و صحنه‌های آن در متن زندگی مردم قرار می‌گیرد.

فاضلیان با بیان اینکه باید بیشتر از این‌ برای معرفی این عید بزرگ به جهانیان که حقیقت اسلام و حقیقت ادیان آسمانی است، تلاش کنیم، افزود: غدیر خم امتیاز مکتب تشیع در تثبیت اصل مهم و اساسی امامت و ولایت محسوب می‌شود.

وی ابراز کرد: در شان و منزلت غدیرخم در قرآن کریم نزدیک به ۳۰۰ آیه نازل شده که ۲۰۰ آیه آن در مدت یک ماه و صد آیه به عنوان شاهد آیات قبلی نازل شده است و این خود بیانگر اهمیت و حقیقت موضوع غدیرخم و تثبیت ولایت امیرالمؤمنین(ع) پس از پیامبر اسلام(ص) است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران همدان تصریح کرد: واقعیت غدیرخم نقطه عطف رسالت پیامبر اسلام(ص) و حضرت علی(ع) و ادامه‌دهنده راه رسول‌اکرم(ص) بود و از این‌ رو می‌توان گفت تداوم الگوی حکومتی پیامبر(ص) در غدیر تثبیت و توسط ائمه(ع) دنبال شد.

فاضلیان با بیان اینکه در عید سعید غدیر خم، اتمام نعمت و اکمال دین از سوی خداوند توسط آخرین پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی(ص) صورت گرفت، افزود: خاتم پیامبران در این روز که نقطه عطفی در تاریخ اسلام محسوب می‌شود حضرت علی(ع) را به‌عنوان جانشین خود برای احیای دین الهی به مردم معرفی کرد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار