معاون فنی عمرانی شهرداری همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کشف تعدادی خمره در جریان حفاری‌های خیابان اکباتان به منظور پیاده‌راه‌سازی در این منطقه خبر داد اما پس از مدت كوتاهی اظهارات خود را تكذيب كرد.
کد خبر: ۴۹۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ 10 September 2017
معاون فنی عمرانی شهرداری همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کشف تعدادی خمره در جریان حفاری‌های خیابان اکباتان به منظور پیاده‌راه‌سازی در این منطقه خبر داد اما پس از مدت كوتاهی اظهارات خود را تكذيب كرد.

به گزارش فارس، معاون فنی عمرانی شهرداری همدان روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کشف تعدادی خمره در جریان حفاری‌های خیابان اکباتان به منظور پیاده‌راه‌سازی در این منطقه خبر داد و البته یادآوری کرد این موضوع را به کسی تاکنون نگفته‌ایم.

اما پس از آن که خبر به سرعت در محافل و شبکه‌های مجازی و اجتماعی پخش شد، موسی رسولی با دستپاچگی بسیار این خبر را تکذیب کرد.

وی ابتدا در گفت‌وگو با مدیر خبرگزاری فارس در استان اعلام کرد در بیمارستان بوده و از طرف دیگر با شما شوخی کرده‌ام! سپس در گفت‌وگو با یک رسانه دیگر اقدام به تکذیب رسمی سخنان خود کرد.

رسولی در اظهارات خود به ایسنا گفت: بنده چند روزیست در مرخصی به سر می‌برم و از میزان پیشرفت پروژه اطلاعی ندارم اما میزان حفاری در این منطقه بیشتر از ضخامت آسفالت نبوده پس چطور ممکن است چنین کشفی اتفاق افتاده باشد؟

بهجت عباسی مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز به ایسنا گفت: تاکنون در این زمینه اطلاعی به ما نداده‌اند و با توجه به اینکه دستگاه اجرایی دولتی کار حفاری را انجام می‌دهد در صورت یافتن اشیای قیمتی یا وقوع اتفاقی به سرعت به میراث فرهنگی اطلاع داده می‌شود.

این که مسئولی ناخواسته خبری مگو را به اطلاع عموم رسانده، یا به دلیل مرخصی اطلاعات غلط به او رسیده و یا خمره‌های کشف شده (از قول رسولی هفت هشت ده‌ تا) این قدر بی‌اهمیت و کم‌ارزش بوده‌اند که نباید خبری از آن داده می‌شده، مسأله‌ای متفاوت است، شاید اصلاً خمره‌ها، حاوی سیرترشی‌های چندساله‌ای بوده که به رسم قدیمی مردم همدان سال‌ها نگهداری می‌شود یا چیز دیگری بوده و اکنون پس از سالیان دراز تبدیل به سرکه شده است!

اما سخنی که به صراحت اما اشتباهاً گفته می‌شود اگر در اقدامی غیر حرفه‌ای به جای اصلاح از اساس تکذیب شود، در نظر مخاطبان چگونه قضاوت خواهد شد؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار