عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این اقدام در راستای تضعیف مسلمانان انجام می‌شود، گفت: رژیم صهیونیستی در راستای تقویت جبهه کفر و اختلاف‌افکنی در منطقه میانمار و هر جایی که مسلمانان هستند، می‌خواهد یک جبهه جهانی ایجاد کند.
کد خبر: ۴۹۱۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 09 September 2017
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی کشتار مسلمانان در میانمار را ناشی از عدم اتحاد در جهان اسلام دانست و گفت: تشکیل اضطراری سازمان کنفرانس اسلامی ضروری است.

به گزارش فارس؛ علی‌اکبر رنجبرزاده در خصوص کشتار مظلومانه مردم مسلمان میانمار اظهار کرد: مسئله میانمار متأسفانه یک اقدام هدایت شده از سوی صهیونیست‌هایی است که در تلاش برای تضعیف مسلمانان در کشورهای مختلف هستند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد رعب و وحشت در بین مسلمانان است، تصریح کرد: آنها به دنبال این هستند که کشورهای غیر مسلمان را نیز تشویق به برخورد با مسلمانان کنند و آنها را به تنگنا ببرند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این اقدام در راستای تضعیف مسلمانان انجام می‌شود، گفت: رژیم صهیونیستی در راستای تقویت جبهه کفر و اختلاف‌افکنی در منطقه میانمار و هر جایی که مسلمانان هستند، می‌خواهد یک جبهه جهانی ایجاد کند.

وی با محکومیت این اقدام ضد حقوق بشری گفت: متأسفانه سازمان‌های بین‌المللی چشم خود را به روی کشتار مسلمانان بسته‌اند.

رنجبرزاده افزود: آنها تصمیم دارند این منطقه را از افق دید و نظر خود پنهان نگه دارند تا اینکه در راستای نسل‌کشی مسلمانان وارد عمل شوند.

وی با تأکید بر اینکه این ابزار حقوق بشری گاهی به نفع همین سازمان‌های بین‌المللی است، بیان کرد: قوه مقننه و قوه مجریه جمهوری اسلامی باید یکصدا و هماهنگ با علمای دینی که موضع‌گیری خوبی داشتند، در این زمینه مواضع خود را بیان کنند و در حمایت از مسلمانان مظلوم اقدام کنند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور نیز موضع‌گیری خوبی در محکومیت نسل‌کشی مردم مسلمان میانمار داشت، خاطرنشان کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس نیز چند روز قبل، تذکرات لازم را به دولت دادند و از مجامع بین‌المللی خواستند ورود پیدا کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما نباید خیلی هم به این مجامع بین‌المللی و سازمان حقوق بشری که ساخته و پرداخته آمریکایی‌هاست، چشم بدوزیم، گفت: باید جهان اسلام بیدار شود زیرا تنها راه نجات کشورهای مسلمان در اتحاد مسلمانان است.

وی ادامه داد: سرچشمه آنچه اکنون موجب آسیب شده، اختلافاتی است که از سوی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در کشورهای مسلمان ایجاد شده تا مانعی باشد بر سر راه اتحاد و همدلی بین مسلمانان.

رنجبرزاده با بیان اینکه تروریست‌ها مثل قارچ‌ سمی در کشورهای مسلمان رشد می‌کنند، گفت: این تروریست‌ها عامل کشتار مردم کشورهای مسلمان شده‌اند که سرمنشأ همه این اتفاقات صهیونیست‌ها هستند.

وی راه چاره را در روشنگری ملت‌های مسلمان دانست و افزود: حکام برخی کشورهای مسلمان حاضر به آگاهی ملت‌های خود نیستند و با شیوه استبداد می‌خواهد تحت سیطره  مستکبران مستبد باشند که جای تأسف دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی حامی مظلومان بوده و هست، ادامه داد: راه نجات مسلمانان روشنگری است و برای روشنگری باید هزینه پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه نباید یک و نیم میلیارد جمعیت مسلمان جهان، این گونه مورد هجمه‌ دشمنان قرار گیرند، افزود: مسلمانان جهان، تحت فشار هستند که برای برون‌رفت از این وضعیت باید متحد بود و منسجم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی امروز به عنوان قدرت جهانی شناخته شده است، بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی مورد هجمه برخی از حکام کشورهای اسلامی نیز قرار گرفته که باید مراقب بود.

وی حل این مشکل را در ارتقای قدرت و حذف حکام بی‌لیاقت و بی‌کفایت در کشورهای مسلمان دانست و گفت: بر این اساس وزارت امور خارجه می‌تواند مکاتباتی در سطح بین‌المللی انجام دهد و شکایاتی از سازمان‌های حقوق بشر داشته باشد، هرچند امیدی به آنها نیست اما ثبت همین موارد شکایتی نیز خود موثر خواهد بود.

رنجبرزاده بر ضرورت تشکیل اضطراری سازمان کنفرانس اسلامی اشاره کرد و گفت: 200 هزار کشته در یک مقطع زمانی اندک و قتل عام مسلمانان چیزی نیست که از آن گذشت و باید سریع جلسه‌ای شکل گیرد.

وی با تأکید بر اینکه کشورهای حامی صهیونیست باید متوجه شوند که تحرکاتی در جهان اسلام شکل گرفته است، گفت: در این زمینه وظیفه جمهوری اسلامی سنگین‌تر است زیرا علاوه بر برخورداری از قدرت بالاتر، فلسفه وجودی انقلاب اسلامی پاسخ به ندای مظلومان به ویژه مسلمانان در عرصه بین‌المللی و مقدمه‌سازی برای شکل‌گیری حکومت عدل اسلامی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار