آیت الله خاتمی حضور ملت ایران در عرصه های مختلف همچون انتخابات و راهپیمایی ها را بیعت با ولایت و رهبری عنوان و اظهار کرد: تولی و تبری جستن از دیگر اصول جریان غدیر است و کسانی که با نظام و ولایت هستند، هرگز دروغ نگفته و از دشمن تبری می جویند.
کد خبر: ۴۹۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 08 September 2017
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان باید همیشه خدمتگزار مردم باشند و برای رفع مشکلات آنها تلاش کنند.

به گزارش ایرنا؛آیت الله سید احمد خاتمی در همایش امامت و ولایت در مسجد امام حعفر صادق(ع) شهر ملایر استان همدان افزود: حکومت باید در خدمت مردم و برای مردم باشد.

وی با تبریک فرا رسیدن عید غدیر خم و دهه ولایت اظهار کرد: غدیر یک حادثه بزرگ و تاریخی در اسلام است که باید گرامی داشته شود.

وی بعثت پیامبر(ص)، عید غدیر، عاشورا و مهدویت را چهار حادثه مهم در اسلام برشمرد و بیان کرد: هر کدام از این چهار حادثه مکمل یکدیگر است که هر کدام اگر نباشد، حادثه قبلی ناتمام است.

آیت الله خاتمی با اشاره به بزرگ شمردن مناسبت عید غدیر در ایران افزود: ما افتخار می کنیم که چنین مناسبت هایی را داریم که در وجود مردم ما نهادینه شده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرموده امام راحل(ره) مبنی بر اینکه غدیر منحصر به یک روز نیست، خاطرنشان کرد: غدیر باید همیشه بماند و نگاهمان به غدیر باید نگاه جریان باشد.

آیت الله خاتمی غدیر را در حقیقت یک جریان دانست و گفت: جریان غدیر امروز هم هست و بیعت با غدیر پنج شعبه دارد.

وی استمرار غدیر را منوط به ولایت مداری مداوم عنوان کرد و افزود: امروز بیعت با غدیر همان بیعت با پیغمبر(ص) است پس از پیامبر اسلام(ص) هم باید ولایت مدار باشیم.

وی با اشاره به ولایت مداری بعد از پیامبر اکرم(ص) با ولایت علی(ع) تاکید کرد: هم اکنون نیز پس از امام راحل(ره) بیعت ما با رهبر معظم انقلاب است.

آیت الله خاتمی حضور ملت ایران در عرصه های مختلف همچون انتخابات و راهپیمایی ها را بیعت با ولایت و رهبری عنوان و اظهار کرد: تولی و تبری جستن از دیگر اصول جریان غدیر است و کسانی که با نظام و ولایت هستند، هرگز دروغ نگفته و از دشمن تبری می جویند.

وی خدایی دیدن مشروعیت حکومت را یکی دیگر از اصول جریان غدیر برشمرد و افزود: مشروعیت حکومت ما باید حکومت الهی و حکومت باید همواره در خدمت مردم باشد.

امام جمعه موقت تهران همچنین بر لزوم هوشیاری مردم در برابر دشمنان به عنوان یکی دیگر از اصول جریان غدیر تاکید کرد و گفت: از ابتدای انقلاب؛ ولایت دشمن داشته و هر روز این کینه توزی ها بیشتر شده و ادامه دارد.

آیت الله خاتمی همچنین ملایر را مهد پرورش شخصیت های بزرگ علمی، فرهنگی و مذهبی دانست و ادامه داد: مردم ملایر ملتی همیشه ولایت مدار و هوشیار و حاضر در صحنه هستند.
شنبه 18 شهریور ماه مصادف با 18 ذالحجه روز عید سعید غدیر خم است.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است. 



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار