حجت‌السلام حیدری با اشاره به اينكه تعداد هیئات مذهبی فعال خواهران در سطح شهرستان همدان بيشتر است، افزود: تعداد هیئات ثبت شده آقايان در شهرستان همدان كمتر از خواهران است و برادران رتبه آخر را از این لحاظ در سطح استان دارند.
کد خبر: ۴۹۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷ 07 September 2017
رئیس اداره تبليغات اسلامي شهرستان همدان عنوان کرد: نذورات هیئات صرف كارهاي فرهنگي و رقابت در عرصه برگزاری برنامه‌هاي فرهنگي شود تا فعالان فرهنگي محدود به مساجد و حسينيه‌ها نشوند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام جواد حيدري، رئیس اداره تبليغات اسلامي شهرستان همدان، چهارشنبه، ١٥ شهريور ماه در همايش خادمان دين در استان همدان اظهار کرد: با توجه به اينكه در همدان مركز آموزش مداحي نداريم، بايد هرچه زودتر اقدام به راه‌اندازی اين مركز کنیم تا افرادي كه استعداد، علاقه و زمينه مداحي دارند، شناسايي شوند و از بین آنها مداحان خبره پرورش يابند.

وی با اشاره به تخصصي‌سازي فعاليت‌ها در هیئات مذهبي افزود: اكنون زمان فعاليت تخصصي در هیئات مذهبی است؛ به عنوان مثال عفاف و حجاب، آسيب‌هاي اجتماعي، افزايش ازدواج‌هاي آسان، كاهش طلاق، ايدز و استفاده از موادمخدر از جمله مواردي است كه بايد به آن رجوع شود.

رئیس اداره تبليغات اسلامي شهرستان همدان با اشاره به راه‌اندازي سامانه تشكل‌هاي ديني ادامه داد: در زمینه هیئات مذهبي سامانه تشكل‌هاي ديني به صورت اينترنتي ايجاد شده به طوریکه هر كس در این سامانه پرونده تشکیل داشته باشد، می‌تواند وارد شود.

حجت‌السلام حیدری با اشاره به اينكه تعداد هیئات مذهبی فعال خواهران در سطح شهرستان همدان بيشتر است، افزود: تعداد هیئات ثبت شده آقايان در شهرستان همدان كمتر از خواهران است و برادران رتبه آخر را از این لحاظ در سطح استان دارند.

وی با بيان تعداد هیئات مذهبی شهرستان همدان اعلام كرد: در سطح شهرستان همدان ٧٠٠ هیئت مذهبي وجود دارد که ٢٠٠ هيئت با وجود فعالیت پرونده ندارند، ٤٠٠ هيئت دارای پرونده هستند و فقط ٦٠ هيئت در سامانه ثبت‌نام كرده‌اند.

حجت‌السلام حیدری با تأکید بر اينكه نذورات هیئات صرف كارهاي فرهنگي شود، گفت: هیئات مذهبی به جاي صرف نذورات امام حسين(ع) برای خريد طبل‌ها و علامت‌هاي چيني، به رقابت در عرصه برگزاری برنامه‌هاي فرهنگي بپردازند تا فعالان فرهنگي محدود به مساجد و حسينيه‌ها نشوند.

این مقام مسئول بر جلوگیری از ایجاد تشتت و اختلاف در هيئت‌ها تأکید کرد و یادآور شد: سازمان تبليغات اسلامی به لحاظ قانوني براي اعزام مبلغ و روحاني ايجاد شده است و هیئات نبايد از جای ديگری تقاضاي روحاني کنند.

وی با بیان اینکه اختلاف هيئت امنای مساجد با روحانيون زياد شده در حالیکه به لحاظ قانونی روحاني رئيس مساجد است، اضافه کرد: براي جلوگيري از اين پراكندگي‌ها هر كس باید نقش خود را داشته باشد به طوریکه كسي كه تحصيل حوزوی نداشته و احكام را به صورت ابتدايي هم مطالعه نكرده نباید منبر رود.

حیدری خريد كالاي ايراني را يك ضرورت دانست و گفت: براي مسجد و منازلمان كالاي ايراني را ترجيح دهيم تا به جاي جوانان چيني براي جوانان خود اشتغالزایی كنيم چرا که بیشتر كالاهاي وارداتي، قاچاق هستند و استفاده از آنها قبح شرعي دارد.

وی در بخش پایانی سخنانش با تأکید بر کم‌کاری درباره عیدغدیر اظهار کرد: درباره عيد غدير به عنوان بزرگترین عید كم‌كاري كرده‌ایم، هر عيدي مختص يك قشر است اما عيد غدير عيد خداوند است و روز غدير حتي فرزندانمان متوجه اين عيد نمي‌شوند در حالیکه عيد نوروز ١٥ روز ديد و بازديد و تداركات داريم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار