سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم از معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور درخواست کرد: در حوزه بسته بندی، دکوراسیون و برندینگ خلاء داریم که باید به حد استاندارد برسیم و استاندار سازی باید از طریق شما انجام شود.
کد خبر: ۴۹۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷ 07 September 2017
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: برپایی نمایشگاه های فصلی مبل و منبت در ملایر بسیار ضروری است چراکه بازاریابی برای این صنعت با ایجاد نمایشگاه فصلی آسان تر محقق می شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام احد آزادی خواه در آیین اعطای نشان ملی مبل و منبت در جشنواره ملایر، شهر ملی مبل و منبت اظهار کرد: در صنعت مبل و منبت باید بازار کشور عراق را در دست بگیریم و روی صادرات این محصول به کشورهای منطقه تلاش کنیم.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد و توسعه صادرات افزود: اقتصاد باید صادرات محور باشد و در این صنعت باید صادرات را ایجاد و توسعه دهیم.

حجت الاسلام آزادی خواه با بیان اینکه ما هنوز صادرات در حوزه مبل و منبت نداریم بیان کرد: باید زمینه های لازم و بازار برای این صنعت فراهم و تسهیلات به صنعتگران این هنر اعطا شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم از معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور درخواست کرد: در حوزه بسته بندی، دکوراسیون و برندینگ خلاء داریم که باید به حد استاندارد برسیم و استاندار سازی باید از طریق شما انجام شود.

حجت الاسلام آزادی خواه همچنین بر لزوم بیمه صنعتگران مبل و منبت ملایر تاکید کرد و گفت: بیمه صنایع دستی هم اکنون الزام و ابلاغ شده و امیدواریم به قید فوریت بیمه مشاغل خانگی، صنایع دستی، فرش و سبد بافی انجام شود.

وی افزود: با تلاش نمایندگان مجلس 400 میلیارد ریال اعتبار برای بهداشت و درمان این شهرستان و 160 میلیارد ریال برای یارانه کشمش جذب شده است.

حجت الاسلام آزادی خواه گفت: به جد پیگیری ایجاد و راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایرهستیم و این شهرستان باید جراح و متخصص قلب داشته باشد.

اردیبهشت ماه امسال با دستور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت در فهرست شهرهای ملی صنایع دستی ایران به ثبت رسید.

به همین منظور 15 شهریور ماه امسال نخستین جشنواره مبل و منبت ملایر برگزار می شود که تا 24 شهریور ماه ادامه دارد.

در حال حاضر حدود هشت هزار کارگاه تولید مبل و منبت شناسنامه دار در شهرستان ملایر فعال است و بیش از چهار هزار و 300 تن به صورت مستقیم در این صنعت فعالیت می کنند.

ملایر قطب تولید مبل و منبت کشور است و با وجود بیش از 100 نمایشگاه در بازار مبل این شهر، سالیانه بین 70 تا 80 هزار دست مبلمان در این شهرستان ملایر تولید و به داخل و خارج از کشور صادر می شود.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار