رئیس شورای شهر تویسرکان افزود: توسط دبیر شورای شهر و حتی به صورت مکتوب و رسمی از سه عضو غایب شورای شهر برای حضور در جلسه‌های رسمی دعوت کرده‌ایم اما تاکنون با پاسخ مثبتی از سوی آن‌ها روبه‌رو نشده‌ایم.
کد خبر: ۴۹۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 07 September 2017
رئیس شورای شهر تویسرکان با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها و شایعات در مورد انحلال شورای شهر تویسرکان گفت: انحلال شورای شهر تویسرکان واقعیت ندارد و چهار عضو حاضر در شورا خواهان حضور سه عضو دیگر شورا در جلسه‌های رسمی شورا هستند.

به گزارش تسنیم؛ علی اشرف پیری اظهار داشت: ایجاد وحدت، تعامل و همگرایی میان هر هفت نفر اعضای شورای شهر تویسرکان خواسته چهار عضو حاضر در جلسات اخیر شورا است و از سه عضو غایب شورا برای حضور در جلسه‌های رسمی دعوت می‌کنیم.

وی افزود: قانون و منطق اجازه نمی‌دهد که اعضای غایب شورا را وادار به حضور در جلسه‌های رسمی شورا کنیم و اعضای شورا که به مردم تعهد رسمی داده‌اند باید وظایف خود در این زمینه را بدانند.

پیری بیان کرد: برای رسمیت یافتن جلسه‌های شورای اسلامی شهر حداقل به حضور پنج عضو از هفت عضو شورا نیاز است اما اکنون با غیبت سه نفر از اعضای شورای شهر تویسرکان، روند رسیدگی به پرونده‌های مردمی دچار اختلال شده و این به ضرر مردم تویسرکان است.

وی با اشاره به اینکه اکنون به دلیل آنکه روند رسیدگی به پرونده‌ها و کارهای مردم متوقف نشود مجبوریم جلسه‌های شورا را تنها با چهار عضو برگزار کنیم تصریح کرد: این در حالی است که تنها در برخی موارد که منع قانونی وجود ندارد می‌توان با نظر چهار نفر به پرونده‌های مردمی رسیدگی کرد و بسیاری از پرونده‌ها به دلیل غیبت سه عضو دیگر شورا عملاً مسکوت می‌مانند.

رئیس شورای شهر تویسرکان افزود: توسط دبیر شورای شهر و حتی به صورت مکتوب و رسمی از سه عضو غایب شورای شهر برای حضور در جلسه‌های رسمی دعوت کرده‌ایم اما تاکنون با پاسخ مثبتی از سوی آن‌ها روبه‌رو نشده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی تعیین تکلیف روند فعالیت شورا در اختیار قانون و مراجع قانونی قرار دارد گفت: بر اساس قانون، شش جلسه غیبت غیرموجه و پی‌درپی و 12 جلسه غیبت غیرموجه و متناوب موجب سلب عضویت از اعضای غایب شورا می‌شود اما تعیین تکلیف در این‌گونه موارد به عهده مراجع قانونی است.

پیری گفت: در حال حاضر و در غیاب سه عضو شورا برای اینکه کارهای مردم معطل نماند به برگزاری جلسه‌های شورا با حضور چهار نفر ادامه می‌دهیم و گزارش‌های کامل جلسه‌ها را در اختیار فرمانداری، مراجع اطلاعاتی و امنیتی و امام جمعه شهرستان قرار می‌دهیم.

وی تصریح کرد: با این‌حال قانون در چنین شرایطی رأی به انحلال شورا نداده و بر اساس مواد قانونی برطرف کردن این مشکل پیگیری می‌شود.

پیری اظهار داشت: با توجه به حضور افراد با تجربه و جوانان متخصص انتظار می‌رفت که شورای پنجم اسلامی شهر تویسرکان بهترین راهکارها برای برطرف کردن معضلات شهری را پی بگیرند اما با شرایط پیش آمده تنها مردم ضرر می‌کنند.

وی خواستار حضور سه عضو غایب جلسه‌های شورای شهر در جلسه‌های رسمی شد و تأکید کرد: مردم به تجربه و تخصص اعضای شورای پنجم شهر تویسرکان اعتماد کرده‌اند و تداوم اختلاف‌نظرها و غیبت سه عضو شورا به زیان مردم تویسرکان است.

پیری گفت: آمادگی داریم تا نظرات و دیدگاه‌های سه عضو غایب شورا را در فضایی صمیمانه و آرام و به‌صورت قانونی و منطقی و با حضور خبرنگاران بشنویم و به یک راهکار مشترک برسیم.

به گزارش تسنیم در پی بروز اختلاف‌نظرها میان اعضای شورای اسلامی شهر تویسرکان در چند وقت اخیر که دلیل اصلی آن اختلاف بر سر حضور برخی اعضای شورا در کمیسیون‌های مختلف شهری است، سه تن از اعضای این شورا از حضور در جلسه‌های رسمی شورا امتناع می‌کنند و در حال حاضر شورای هفت نفره شهر تویسرکان تنها با چهار عضو برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار