معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: از ۴۳۵ شهرستان کل کشور تنها ۱۰ شهر عنوان ملی دارند که شهرستان ملایر یکی از آنهاست.
کد خبر: ۴۹۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 07 September 2017
معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: از ۴۳۵ شهرستان کل کشور تنها ۱۰ شهر عنوان ملی دارند که شهرستان ملایر یکی از آنهاست.

به گزارش تابناک همدان از ملایر: بهمن نامدار مطلق در مراسم جشن ملی مبل و منبت ملایر اظهار کرد: باید قدر شهر ملی شدن ملایر را بدانیم و لذت شهر ملی را با حسرت شهر جهانی‌شدن از بین نبریم.

وی بیان کرد: با توجه به تلاش‌های مسئولان کشوری و استانی برای ملی شدن صنعت مبل و منبت ملایر همه شاخص‌ها بررسی شد و درنهایت ملایر به‌عنوان تنها نماینده استان توانست این عنوان را به خود اختصاص دهد.

نامدار مطلق عنوان کرد: امروز صنایع‌دستی موقعیتی ارزشمند پیداکرده و در حوزه مدیریتی پیشگام و پیونددهنده سایر حوزه‌ها است.

معاون صنایع‌دستی و سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: در حال حاضر شهرها به‌عنوان مولد اشتغال و سرمایه‌گذاری شناخته می‌شوند و می خواهند جایگاه خود را پیدا کنند.

وی با اشاره به رقابت که مهم‌ترین عامل در بین شهرهای جهان است افزود: ملایر از شهرهای اصیل است که به دنبال هویت خود حرکت کرده و امروز نمونه شدن منبت ملایر مصداق آن است.

وی تأکید کرد: امروز باید شما به‌عنوان نماینده مبل و منبت ایران باشید، رقیب شما شهرهای اطراف نیست بلکه رقیب شما سایر کشورهایی هستند که امروز بازار جهانی در دست آنهاست باید تلاش کنیم از رقیبان جانمانده و مبل و منبت ایران را جایگزین کنیم.

نامدار مطلق افزود: شما امروز باید کل منبت ایران را مدیریت کرده و این مهم را در کشور عملی کنید.

وی بابیان اینکه امروز شهرهای ما همه به دنبال برند شدن هستند گفت:مهم‌ترین علت این امر هویت است که به‌عنوان یک عنصر اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شود و اگر هویت نباشد ما هیچ‌چیزی نداریم.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی در ادامه گفت: این امر یک فرصت و رخداد بزرگ برای توسعه بیشتر این شهرستان است.

وی با تأکید بر اینکه باید به هنر و هنرمندان بهاداده شود گفت: کارهای هنرمندان ما باید دیده شود نباید نمایشی باشند، باید هنرمندان باهنرشان در زندگی ما حضورداشته باشند.

نامدار مطلق خاطرنشان کرد: آنچه به هنر اصالت و مزیت می‌بخشد خلاقیت است، باید آثار جدید توسط هنرمندان صنایع‌دستی خلق شود و با توجه به این خلاقیت و هنر و ابداعات جدید را تصاحب کرد.

نامدار مطلق اظهار امیدواری کرد و گفت: در کار هنر نباید دولت‌محور باشیم، دولت وظیفه دارد کمک کند و تسهیلات لازم را در اختیار صنعتگران قرار دهد اما مردم محوری می‌تواند دست ما را بازتر کند.

وی در ادامه گفت: عزت هنرمند این است که کار شایسته عرضه کند و منتظر دولت نباشد ما نیز تا حد امکان به هنرمندان کمک و حمایت‌های لازم را ارائه می‌دهیم تا جایگاه واقعی خود را پیدا کند.






منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار