کاظمی همچنین از تلاش و حمایت های دکتر زهرا احمدی پور، دکتر نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و سایر مسئولان برای ثبت ملایر به عنوان شهر ملی مبنت تقدیر کرد و گفت: هنرمندان این صنعت در ملایر با تشکیل هیات مدیره ای فعالیت این صنعت را سامان دادند و امروز شاهد به بار نشستن این زحمات و تلاش ها هستیم.
کد خبر: ۴۹۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ 06 September 2017
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ ایرانی و اسلامی را باید با هنر و دستاورد صنعت مبل و منبت ملایر به عنوان شهر ملی کشور به سایر نقاط جهان صادر کنیم.

به گزارش ایرنا محمد کاظمی در آیین اعطای نشان ملی منبت در نخستین جشنواره ملایر، شهر ملی مبل و منبت کشور اظهار کرد: امروز به صنعت مبل و منبت نه به عنوان یک فعالیت اقتصادی، بلکه به عنوان یک کار فرهنگی باید نگاه کنیم.

وی خواستار صدور مجوز تشکیل دبیرخانه ثابت جشنواره مبل و منبت در ملایر از سوی معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کشور شد و افزود: با برگزاری سالانه این جشنواره در ملایر حتی می توانیم میزبان سفرای کشورهای مختلف هم باشیم.

وی ادامه داد: تشکیل دبیرخانه ثابت جشنواره در ملایر می تواند توسعه مبل و منبت، جلب ایده های نو و فعالیت بین المللی در این صنعت را به دنبال داشته باشد.

کاظمی با تاکید بر اینکه مبل و منبت ملایر باید جهانی شود بیان کرد: این صنعت باید جهانی و وارد رقابت در عرصه جهانی شود تا هنر خود را در دنیا به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امروز در سراسر دنیا هرگونه خرید از سفارش تا ثبت به صورت اینترنتی انجام می شود، باید نقش و جایگاه خود را در این عرصه پیدا کنیم.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم بر لزوم تعامل با مبل سازان دنیا تاکید کرد و گفت: باید برای توسعه این صنعت با کشورهایی که در زمینه مبل و منبت در دنیا معروف هستند، تعامل کنیم.

کاظمی تاکید کرد: ما باید بازارهای منطقه خودمان را که به شدت خواستار مبلمان اداری و شخصی هستند، جذب کنیم و در تولید کالاهای تشریفاتی تلاش کنیم.

وی ادامه داد: هنرمبل و منبت ملایر باید در سایر اقلام و کالاها نیز پیاده شود و در یک مسیر حرکت کند و این نیازمند خلاقیت و نوآوری تمامی هنرمندان فعال در این حرفه است.

وی یادآور شد: ملایر پایتخت مبل و منبت، پایتخت هنر اصیل ایرانی و اسلامی و نگین انگشتری ارائه این هنر است و امروز به کسب عنوان شهر ملی منبت توسط ملایر افتخار می کنیم.

کاظمی همچنین از تلاش و حمایت های دکتر زهرا احمدی پور، دکتر نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و سایر مسئولان برای ثبت ملایر به عنوان شهر ملی مبنت تقدیر کرد و گفت: هنرمندان این صنعت در ملایر با تشکیل هیات مدیره ای فعالیت این صنعت را سامان دادند و امروز شاهد به بار نشستن این زحمات و تلاش ها هستیم.

نخستین جشنواره ملایر، شهر ملی مبل و منبت روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و هنرمندان فعال در حوزه مبل و منبت این شهرستان در حال برگزاری است.

اردیبهشت ماه امسال با دستور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت در فهرست شهرهای ملی صنایع دستی ایران به ثبت رسید.

به همین منظور 15 شهریور ماه امسال نخستین جشنواره مبل و منبت ملایر برگزار می شود که تا 24 شهریور ماه ادامه دارد.

در حال حاضر حدود هشت هزار کارگاه تولید مبل و منبت شناسنامه دار در شهرستان ملایر فعال است و بیش از چهار هزار و 300 تن به صورت مستقیم و بین 20 تا 25 هزار تن به صورت غیر مستقیم در این صنعت فعالیت می کنند.

ملایر قطب تولید مبل و منبت کشور است و با وجود بیش از 100 نمایشگاه در بازار مبل این شهر، سالیانه بین 70 تا 80 هزار دست مبلمان در این شهرستان ملایر تولید و به داخل و خارج از کشور صادر می شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار