سرپرست شهرداری همدان با اشاره به انجام لکه‌گیری آسفالت کنار معابر و خط‌کشی مجدد برخی مناطق، بیان کرد: در نظر داریم طبق سال‌های گذشته در روز اول مهر استفاده از اتوبوس برای دانش‌آموزان و دانشجویان رایگان باشد.
کد خبر: ۴۹۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ 06 September 2017
سرپرست شهرداری همدان گفت: همزمان با بازگشایی مدارس 3 هزار و 400 خودرو برای سرویس مدارس در همدان مي‌شود.

به گزارش فارس، سید مصطفی رسولی در اولین جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای پنجم با موضوع بررسی اقدامات شهرداری در طرح استقبال از مهر، اظهار کرد: شهرداری همدان، جلوتر از شهرداری‌هاست و فراتر از وظیفه انجام مسوولیت می‌کند.

وی با بیان اینکه پیرامون طرح استقبال از مهر در جمعبندی اصلی 3 هزار و 400 خودرو برای سرویس مدارس معرفی خواهد شد، گفت: مانند سال‌های گذشته شهرداری وظایف ذاتی شست‌وشو و نظافت اتوبوس‌ها را دارد و این اقدام شروع شده است.

سرپرست شهرداری همدان با اشاره به انجام لکه‌گیری آسفالت کنار معابر و خط‌کشی مجدد برخی مناطق، بیان کرد: در نظر داریم طبق سال‌های گذشته در روز اول مهر استفاده از اتوبوس برای دانش‌آموزان و دانشجویان رایگان باشد.

وی به آغاز دیوارنویسی و تعمیر برخی مدارس و به ویژه اطراف آموزشگاه‌ها به صورت مشارکتی با سازمان زیبا و منظر شهری اشاره کرد و افزود: دغدغه والدین سرویس مدارس است که تأکید کردم به صورت سه‌جانبه با همکاری شهرداری، آموزش و پرورش و آموزشگاه‌ها از سرویس‌های دارای مجوز استفاده کنند و راهور نیز برای نظارت ورود کند.

رسولی در خصوص بحث ارائه مجوز به آموزشگاه‌های غیرانتفاعی نیز تصریح کرد: آموزش و پرورش سال گذشته بدون توجه به مباحث ایمنی و ترافیکی تبدیل برخی اماکن مسکونی به مدارس غیرانتفاعی را داشته که باید امسال توجه ویژ‌ه‌ای شود.

معاون فنی، عمرانی شهرداری همدان نیز در ادامه یادآور شد: در بازه زمانی دو هفته آخر شهریورماه و نیمه اول مهرماه مناسبت‌های متعددی از بازگشایی مدارس، هفته دفاع مقدس و ماه محرم و صفر شهر از جنب و جوش خاصی برخوردار خواهد شد.

موسی رسولی با تأکید بر اینکه باید طی این بازه زمانی با نگاه ویژه و برنامه زمانبندی شده تمام حوزه‌ها را مدیریت کنیم، خاطرنشان کرد: در معاونت حمل و نقل دو بحث اجرایی و ترافیکی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث عمرانی تأکید شده در مناطق لکه‌‌گیری انجام شده و از حفاری طی دو هفته جلوگیری کنیم، گفت: به  پیمانکاران نیز تأکید کرده‌ایم کار را با دقت بیشتری انجام دهند تا ترافیک روان‌تری را در مهرماه به مناسبت بازگشایی مدارس داشته باشیم.

معاون فنی، عمرانی شهرداری همدان در ادامه خواستار ایجاد یک سامانه برای متقاضیان سرویس شد و اظهار کرد: باید در این سامانه نظارت بیشتری صورت گیرد؛ زیرا در صورت عدم کنترل در این خصوص؛‌ موضوع به چالش تبدیل می‌شود.

وی به عدم ارائه مجوز حفاری در تاریخ خاصی به مناسبت بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: از 29 شهریورماه تا دوم مهرماه به منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک مجوز حفاری صادر نمی‌کنیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان نیز بیان کرد: در مورد سرویس مدارس تمام اقدامات برای تاکسی‌ها درست است و سامان دارند اما برای سرویس‌های شخصی این نظم و نظارت دیده نمی‌شود، از آن جا که در صورت وقوع اتفاقی پای شهرداری به میان می‌آید؛ درخواست تقسیم وظایف در بحث‌های نظارت و هماهنگی در این خصوص را داریم.

نرگس نورالله‌زاده با بیان اینکه هرساله مدیریت شهری اقداماتی برای شادابی و نشاط بیشتر در شهر دارد، ادامه داد: با اجرای طرح «شهردار مدرسه» و «همیار شهردار» در طول سال آموزش‌هایی برای کمک به شهرداری به والدین و دانش‌آموزان ارائه شود.

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز با تأکید بر اینکه طی چند سال گذشته تغییر و تحول در بحث ترافیک و زیباسازی را در سطح شهر شاهد بودیم، تصریح کرد: بحث‌های زیباسازی مدارس و اطراف مدارس را به صورت روزانه داشته باشیم و منحصر به اول مهر و بازگشایی مدارس نشود.

علی فتحی یادآور شد: جدول‌های تعمیری و بازسازی شده در حاشیه جاده‌ها، بلوارها و خیابان به ویژه در میدان امام حسین(ع) با رنگ‌آمیزی جلوه خوبی به شهر می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار