مسئول دفتر بسیج دانشجویی و اردوهای جهادی ملایر در حاشیه ساخت واحدهای مسکونی بخش جوکار توسط گروه‌های جهادی دانشجویی گفت: اردوهای جهادی از ابتکارات بسیج در راستای خدمت‌رسانی به محرومان باهدف آبادانی در مناطق محروم در کشور است.
کد خبر: ۴۹۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ 06 September 2017
محسن کریمی در حاشیه ساخت واحدهای مسکونی بخش جوکار توسط گروه‌های جهادی دانشجویی گفت: اردوهای جهادی از ابتکارات بسیج در راستای خدمت‌رسانی به محرومان  باهدف آبادانی در مناطق محروم در کشور است.

به گزارشتابناک همدان از ملایر: کریمی بابیان اینکه این اردوها با همکاری و مشارکت جوانان دانش‌آموز و دانشجو انجام می‌شود گفت: هرروز شاهد گستردگی و استقبال بیشتر جوانان از این برنامه هستیم.

مسئول دفتر بسیج  دانشجویی و اردوهای جهادی ملایر اظهار کرد: این فعالیت‌ها درزمینهٔ مباحث پزشکی، فرهنگی، عمرانی و آموزشی و...در مناطق محروم برگزار می‌شود  که در قالب اردوهای یک روزه، سه روزه و هفت روزه است.

وی تصریح کرد: یکصد دانشجو از مناطق مختلف کشور در اردوهای دانشجویی ملایر در سال جاری فعالیت می‌کنند و این اردوها از ۱۴ مردادماه سال جاری از روستای کسب از توابع بخش جوکار در شهرستان ملایر کلید خورده و تا ۲۰ شهریورماه ادامه دارد.

کریمی عنوان کرد: بخش عمرانی این اردوها شامل ساخت ۵ باب واحد مسکونی برای افراد بی‌سرپرست و محروم است که این واحدها شامل ساخت دو واحد مسکونی در روستای کسب، یک واحد مسکونی در روستای کندلان دو واحد نیز در روستای عباس‌آباد شهر جوکار است.

وی افزود: واحدها هرکدام به متراژ ۶۰مترمربع است که واحدهای مسکونی با همکاری خیران، تسهیلات کمیته امداد و کمک‌های مردمی ساخته می‌شود.
کریمی در ادامه گفت: تسهیلات کمیته امداد برای هر واحد۱۰ میلیون تومان است و برآورد ساخت هر واحد مسکونی تقریباً ۳۰میلیون تومان بوده که سایر هزینه‌ها از منابع دیگری که خیران و.. کمک می‌کنند تأمین می‌شود.

وی بابیان اینکه همه اقدامات عمرانی این واحدها توسط دانشجویان انجام می‌شود عنوان کرد:در اجرای این طرح سرمایه اصلی خود جوانان هستند و  خیران در بخش جوکار و ملایر کمک مادی و معنوی  رادارند.

کریمی همچنین به فعالیت‌های آموزشی خواهران دانشجو در اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: این افراد نیز برنامه‌های آموزشی و فرهنگی شامل، قرآن، احکام، مهارت‌های زندگی و... را در روستاهای  مختلف بخش جوکار ازجمله روستاهای  قوزان، ننج، سنگ سفید، و.. دارند.

وی با استناد به فرمایش امام راحل که فرمود «گمان نمی‌کنم خدمتی بالاتر از خدمت به محرومان باشد» افزود: و ما می‌خواهیم این فرمایش امام را و منویات رهبری را عملی کنیم و قدمی در رفع محرومیت‌زدایی برداریم.

مسئول دفتر بسیج  دانشجویی و اردوهای جهادی ملایر اظهار امیدواری کرد و گفت: ما نمی‌گوییم که همه محرومیت‌ها را کم و یا کامل رفع می‌کنیم بلکه  کار می‌کنم فقط به خاطر اینکه حرف امام و رهبری به زمین نماند.






منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار