نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی حواشی ایجاد شده در مجلس، عنوان کرد: مجلس جای خواب نیست و اینکه نماینده ای در مجلس بخوابد، مورد پسند نیست.
کد خبر: ۴۸۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳ 05 September 2017
 نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست صدور مجوز فعالیت مجدد فرودگاه همدان به شرکت هواپیمایی ارسال شده و فرودگاه همدان پس از پایان سفر حج فعال خواهد شد.

به گزارش مهر، امیر خجسته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جایگاه اصحاب رسانه باید به خوبی تبیین شود، اظهار داشت: همه خبرنگاران مطالبه گر هستند و اهالی رسانه باید موضوعات را مطرح کرده و از کسی نترسند.

وی بابیان اینکه رشد و توسعه پایدار با وجود رسانه های مطالبه گر ممکن خواهد شد، گفت: رسانه ها با طرح موضوع، مدیران را آگاه می کنند و مباحث از سوی مدیران مورد پیگیری قرار می گیرد.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید انتقادات با اتکا بر واقعیت ها بیان شود، عنوان کرد: در رسانه ها تخریب و تهمت و برخورد جناحی مطرح نیست اما مطالبه گری دغدغه های مردم، حق رسانه هاست.

مجلس جای خواب نیست

وی با اشاره به برخی حواشی ایجاد شده در مجلس، عنوان کرد: مجلس جای خواب نیست و اینکه نماینده ای در مجلس بخوابد، مورد پسند نیست.

امیر خجسته با بیان اینکه مدیری که توضیح ندهد و پاسخگو نباشد، مدیر نیست، اظهار داشت: از صدا و سیما می خواهیم جلسات انتقادی برگزار کند و افرادی را که به درستی کار نمی کنند، به چالش بکشد.

وی با تأکید بر اینکه نقد حق رسانه است اما تخریب نه، گفت: خبرنگاران حق مردم را ادا کنند و باید ورود انقلابی به موضوعات داشته باشند.

خجسته در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پیگیری وضعیت آب در کشور، تأکید کرد: مجمع نمایندگان استان همدان متحدتر از همیشه پیگیر امور است به طوریکه می‌توان گفت در ۳۸ سال قبل چنین اتحادی وجود نداشته است.

مجمع نمایندگان استان همدان گرایش و جناح را کنار گذاشته‌اند

وی با بیان اینکه روند کار مجمع نمایندگان خوب است و اختلافی را شاهد نبودیم، یادآور شد: مجمع نمایندگان استان همدان گرایش و جناح را کنار گذاشته و وارد حاشیه نمی‌شوند.

خجسته در خصوص انتقال آب از محل جدید به همدان، عنوان کرد: این منبع جدید در استان‌های همجوار شناسایی شده و در کنار سد تالوار، آب مورد نیاز را تأمین خواهد کرد.

وی با تأکید بر برقی کردن قطار همدان- تهران، گفت: سرعت قطار در حال حاضر ۱۶۰ کیلومتر است که این طرح قدیمی بوده و سرعت در راه آهن برقی به ۳۰۰ کیلومتر رسیده و راه آهن همدان نیز باید برقی شود.

خجسته افزود: ایستگاه جدید راه آهن همدان در ترمینال اتوبوس این شهر ایجاد خواهد شد و قطار همدان- ملایر نیز در دست پیگیری است.

وی با اشاره به پیگیری مشکلات پتروشیمی هگمتانه، عنوان کرد: جلسه ای با حضور وزرا برای تعیین تکلیف موانع ۱۳ ساله این طرح برگزار خواهد شد.

از مدیران استان در خصوص مشکلات گردشگری گله‌مند هستیم

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان همدان، گفت: از مدیران استان در خصوص مشکلات گردشگری گله‌مند هستیم اما وقت گله مندی گذشته و باید به سمت جذب سرمایه گذار حرکت کرد.

خجسته به جذب سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و افزود: باید افکار منجمد تغییر کنند و با کسانی که سهم خواهی می کنند، برخورد شود تا استان از سرمایه گذاری عقب نماند.

وی با اشاره به شرایط مطلوب سرمایه گذاری در استان همدان، عنوان کرد: ظرفیت های فعلی گردشگری کافی نیست کمااینکه بودجه غار علیصدر نباید از همدان خارج شود و باید در استان بماند.

وی بابیان اینکه مدیری که فکر تحول و توسعه پایدار را ندارد، باید برود، گفت: نمایندگان مجلس باید در خصوص مقابله با اختلاس وارد عمل شوند چراکه اگر سکوت کنیم این موضوع مطرح می شود که ریگی در کفشمان است.

وی با اشاره به نظر خود در خصوص ادامه فعالیت مدیریت ارشد استان همدان گفت: در آینده نزدیک تمام استانداران تعیین تکلیف خواهند شد.

خجسته با اشاره به اینکه استاندار همدان در خصوص تولید و اشتغال کار و پیگیری کرده است، یادآور شد: پیگیری وی در این زمینه خوب است هرچند انتقاداتی را نیز داریم اما باید محاسن را هم مطرح کرد.

موضوع استیضاح اهرم فشار است

خجسته با بیان اینکه اقدامی که وزیر راه و شهرسازی با فشار مجمع نمایندگان در خصوص راه آهن انجام داد فوق العاده بود، عنوان کرد: موضوع استیضاح اهرم فشار است و در راستای برقی کردن راه آهن همدان- تهران نیز از این اهرم استفاده خواهیم کرد.

خجسته با اشاره به تعطیلی پروازها در فرودگاه همدان، گفت: نامه درخواست صدور مجوز برای فعالیت مجدد فرودگاه همدان به شرکت هواپیمایی ارسال و قرار بر این است پس از پایان سفر حج، فرودگاه فعال شود.

وی با بیان اینکه تقاضای استقرار دائمی هواپیمای ۸۰ نفره نیز مطرح شده است، اظهار داشت: بیش از ۴۰ میلیارد تومان در فرودگاه هزینه شده و تنها برج مراقبت آن نیمه تمام است که باید تکمیل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار