یک هزار و 149 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در همدان جذب شد.
کد خبر: ۴۸۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ 05 September 2017
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: 19 طرح با سرمایه گذاری خارجی یک هزار و 149میلیون دلار در دولت یازدهم در این استان انجام شده است.

ناصر محمودی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع 19 طرح ، 6 طرح با سرمایه گذاری 63 میلیون دلار معادل 2 هزار و 400 میلیارد ریال و ایجاد 810 فرصت شغلی بهره برداری شده است.

وی اضافه کرد: همچنین سرمایه گذاری یک هزار و 86 میلیون دلاری برای اجرای 13 طرح های در حال پیگیری برای صدور مجور است که 2 طرح از آنها تا پایان هفته نهایی می شود.

وی طرح های در حال دریافت مجوز را شامل کارخانه تولید مصالح، شرکت محک سلیس در زمینه تولید فروسلیس آلومینیوم با 250 میلیون دلار سرمایه گذاری، شرکت بین المللی الکترونیک رایانه نیک تولید کننده باطری خشک کربنی و لامپ ال ای دی، تولید برق از نیروگاه خورشیدی، هتل پنج ستاره با 20 میلیون دلار سرمایه گذاری، شرکت پرشن یاقوت با 325 میلیون دلار سرمایه گذاری در روستای حیدره، شرکت آهک کیان تولید کننده کاغذ سنگی ذکر کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان اظهارکرد: در صورت بهره برداری از طرح های در دست پیگیری و نیمه تمامی که با سرمایه گذاری خارجی در حال ساخت است برای چهار هزار و 540 جویای کار اشتغال ایجاد می شود.

محمودی ادامه داد: تاکنون سرمایه گذاران کشورهای آمریکا، آلمان، عراق، قزاقستان، ترکیه، ایتالیا، اتریش، کره جنوبی، کاندا، ترکیه، هلند، استرالیا، دانمارک و ایرلند در همدان اقدام به سرمایه گذاری کردند.

وی تاکید کرد: برای جذب سرمایه گذار باید تمامی فرایندها را تسهیل کرد چون سرمایه گذاری یک شبه اتفاق نمی افتد بنابراین باید آسیب ها و موانع جذب سرمایه گذار را رفع کرد.

وی گفت: استان همدان با حمایت ها و پیگیریهای استاندار جزو استانهای برتر در جذب سرمایه گذار بوده است و در سال 93 رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان افزود: یکی از اتفاق های مبارک در امر سرمایه گذاری خارجی، حضور و سرمایه گذاری در تمامی شهرستانهای این استان است.

محمودی بیان کرد: هر چه فرایند سرمایه گذاری در استان بهبود یابد و امور توسط مسئولان تسهیل شود در ایجاد اشتغال سهیم خواهیم بود. 

وی توضیح داد: مجموع اعتبار عمرانی سال جاری همدان یک هزار و 360 میلیارد ریال است، با وجود اینکه تنها در یک طرح 2 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود، چه تحولی با این میزان اعتبار عمرانی می توان ایجاد کرد؟

وی درباره مرکز خدمات سرمایه گذاری توضیح داد: جابجایی مکان این مرکز و انتقال آن به اداره کل اقتصاد و امور دارایی نخستین اقدام برای تسهیل مراجعه سرمایه گذاران به مرکز خدمات سرمایه گذاری بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: با راه اندازی این مرکز پس از 6 ماه مطالعات پژوهش محورانه و دقیق توانمندی های این استان از جمله 80 فرصت سرمایه گذاری شناسایی و این فرصت ها در 2 زبان فارسی و انگلیسی بر روی سایت قرار گرفت.

محمودی افزود: در مرکز خدمات سرمایه گذاری به صورت رایگان به سرمایه گذاران داخلی و خارجی مشاوره داده می شود.

به گزارش ایرنا وی بیان کرد: فعالیت کمیته پایش کسب و کار برای اولین بار در استان با حضور مسئولان 32 دستگاه شروع شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: رویکرد دولت تامین درآمدهای کشور بدون اتکا به نفت است و در این راستا اقدامات خوبی از جمله برای جلوگیری از فرار مالیاتی صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا محمودی دراین باره اضافه کرد: امسال پنج هزار و 600 فقره پرونده مالیاتی جدید در کارگروه تشکیل شده است. 

وی بیان کرد: یکی از کارهای شاخص وزارت اقتصاد در دولت یازدهم استفاده از ابزارهای نوین برای مدیریت عملکرد مطالبات و بدهی ها از جمله استفاده از اسناد خزانه اسلامی بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان یادآوری کرد: سال گذشته یک هزار و 360 میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی به همدان تعلق یافت که یک هزار و 120 میلیارد ریال جذب شد به گونه ای که همدان رتبه چهارم کشور را در این ارتباط کسب کرد.

محمودی اظهار کرد: دولت آماری از میزان مطالبات نداشت که برای رفع این خلاء وزارت اقتصاد دفتر مدیریت بدهی ها و مطالبات را دایر و متوازن با آن در استانها ایجاد کرد.

وی خاطر نشان کرد: شناسایی بدهی و مطالبات معوق دستگاه ها بسیار سخت بود چون برخی از آنها متعلق به سالها پیش بود همچنین به خوبی این مطالبات و معوقات توسط کارشناسان محاسبه نشده بودند.

مدیرکل اقتصادی و دارایی همدان افزود: به منظور آشنایی کارشناسان و ذی حسابان با نحوه دقیق محاسبه مطالبات و بدهی های دستگاه ها، کارگاه های آموزشی برای کارشناسان مالی و ذی حسابان برگزار شد. 

محمودی بیان کرد: سامانه ای با عنوان سماد در سازمان اقتصاد و امور دارایی طراحی شد که همه دستگاه ها ملزم به ثبت اطلاعات خود در این سامانه هستند.

وی تاکید کرد: میزان بدهی و مطالبات معوق 50 درصد دستگاه های این استان بررسی و شناسایی شده که چهار هزار و 300 میلیارد ریال میزان مطالبات و 25 هزار و 325 میلیارد ریال میزان بدهی ها تا پایان سال 95 بوده است.

مدیرکل اقتصادی و امور دارایی همدان سومین کار مهم وزارت اقتصاد و دارایی را استفاده از اوراق تسویه دانست و قابلیت این اوراق را فراهم بودن زمینه داد و ستد در بورس و تبدیل سریع ان توسط پیمانکار به پول ذکر کرد.

محمودی اضافه کرد: همدان در استفاده از اوراق تسویه رتبه سوم کشور را کسب کرد و 16 استان کشور موفق به استفاده از این اوراق نشدند.

وی یادآوری کرد: امسال 50 هزار میلیارد ریال برای اوراق تسویه خزانه و تهاتر بدهی ها پیش بینی شده است درحالیکه سال گذشته 250 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده بود که سه دستگاه اجرایی در همدان موفق به جذب 10 میلیارد ریال و پرداخت بدهی خود را به امور مالیاتی شدند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان درباره مالیات نیز توضیح داد: درآمد مالیاتی این استان ماهانه به طور میانگین 400 میلیارد ریال است وماهانه 125 میلیارد ریال حقوق به کارمندان و 850 میلیارد ریال یارانه در همدان پرداخت می شود.

محمودی اضافه کرد: درآمدهای پیش بینی شده و مصوب برای استان در سال 93 ، سه هزار و 230 میلیارد ریال، سال 94 ، چهار هزار و 900 میلیارد ریال، سال 95، پنج هزار و 890 میلیارد ریال و امسال نیز 6 هزار و 20 میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: سهم درآمد از بخش مالیات در سال 93 ، 2 هزار و 690 میلیارد ریال، در سال 94 ، چهار هزار و 330 میلیاردو در سال گذشته ، پنج هزار و 170 میلیارد ریال مالیات در همدان وصول شده است.

به گزارش ایرنا وی گفت: 87 درصد درآمد استان ناشی از وصول مالیات و 13 درصد مربوط به سایر دستگاه های درآمدزا است.

همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری با رویکرد اقتصاد مقاومتی به میزبانی همدان در سال 93 برگزار شد و یکی از نتایج این همایش که به بار نشسته افزایش سرمایه گذاری خارجی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار