عضو کمیسیون عمران و طرح ریزی شهری شورای اسلامی شهر مشهدبر لزوم عدم استفاده از کالاهای خارجی و غیر بومی در شهرداری این کلانشهر تاکید کرد.
کد خبر: ۴۸۹۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 04 September 2017
به گزارش تابناک : امیر شهلا روز دوشنبه در دومین نشست پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد افزود: خروج از رکود اقتصادی موضوعی جدی است و حوزه کسب و کار داخلی باید در خراسان رضوی مورد توجه باشد.
وی ادامه داد: در این راستا طرح 2 فوریتی لزوم حمایت از تولیدات و خدمات داخل کشور و محصولات بومی تهیه و به برای تصویب به صحن علنی شورای شهر مشهد ارائه شد.
عضو شورای شهر مشهد گفت: در شهرداری موضوع استفاده از کالاهای تولید داخل مورد توجه بوده ولی در عمل از کالاهای غیرایرانی و غیر بومی استفاده می شود و این موضوع از حساسیت خاصی در شهرداری برخوردار نیست.
وی افزود: طبق این طرح 2 فوریتی اولویت خرید کالاهای تولید داخل برای کالاهایی است که در مشهد و خراسان رضوی تولید می شوند. این اقدام به پویایی اقتصادی، چرخش هرچه بیشتر اقصاد و اشتغال استان کمک خواهد کرد.
شهلا ادامه داد: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید با پرهیز از مصرف کالاهای خارجی که تولید مشابه داخلی دارند در جهت پویایی اقتصاد گام برداشت.
در ادامه نشست شورای شهر مشهد این طرح 2 فوریتی با رای اعضا به طرح یک فوریتی تبدیل و برای بررسی بیشتر به کمیسیونهای مربوطه ارجاع شد.
همچنین در این نشست با لوایح شهرداری مشهد در خصوص هبه بدهی مسجد امام سجاد(ع) و حسینیه سیدالشهدا(ع) به دلیل اینکه هبه درخواستی مربوط به تخلفات ساختمانی است مخالفت شد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار