نماینده مردم فسا گفت
نماینده فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحول نظام سلامت یکی از مهمترین مسائلی است که در دولت یازدهم به آن پرداخته شد و توانست پرداخت ها از جیب مردم را در مباحث بهداشت و درمانی دهد که این نقطه قوت دولت محسوب می شود.
کد خبر: ۴۸۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 02 September 2017
تابناک فارس به نقل از برنا:«محمدجواد جمالی نوبندگانی» دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره کاهش سهم پرداختی مردم در حوزه بهداشت و درمان را نقطه قوت دولت به خبرنگار سیاسی برنا گفت: کم کردن سهم مردم در امر بهداشت و درمان، برقراری ثبات نسبی در بازار ارز، افزایش ارتباطات سیاسی ایران با کشورهای دیگر جهان از نقاط قوت دولت یازدهم بوده است.

وی تصریح کرد: منتهی دولت نقطه ضعف هایی هم داشت که در این باره می توان به ناتوانی دولت در اجرای آنچه قول داده بود رکود را پشت سر بگذارد، یعنی رکود اقتصادی علی رقم اینکه تورم پایین بود اما رکود اقتصادی باعث تعطیل شدن بنگاه ها، کارگاه ها و کارخانجات زیادی شد، به همین خاطر به نظر می رسد تیم اقتصادی دولت یازدهم هماهنگی لازم را ندارند و این نقاط ضعفی بود که دیده می شد.

جمالی نوبندگانی درباره مشکلاتی که در سیستم بانکی وجود دارد، اظهار داشت: باید اذعان کرد مشکلات بانکداری که از گذشته وجود داشته و این دولت هم نتوانست آنها را حل کند، یکی از رقبای سخت دولت در امر توسعه اشتغال و تولید همین بانک ها هستند که بارها هم رئیس جمهور دولت یازدهم به این نکته اشاره کرده اند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت آقای روحانی در دروه دوم باید نگاه متفاوتی به مسائل داشته باشد، تاکید کرد: فکر می کنم اگر دولت بخواهد به همه امور نگاه واحدی داشته باشد اشتباه کرده است، به نظرم باید چند موضوع اساسی کشور را به عنوان مثال شش موضوع اشتغال و جوانان، مدیریت آب و خشکسالی، صندوق های بازنشستگی که خیلی مهم هستند، محیط زیست و ساماندهی بانک ها را در اولویت کاری خود قرار دهد و یکسال روی هر کدام کار کند تا به سرانجام خوبی برساند، و به نظر می رسد سایر مسائل هم با حل این موضوعات اساسی قابلیت حل شدن را دارند.

وی با بیان اینکه نباید نگاه کلی برای ارزیابی به مسائل و عملکرد دولت داشت، اظهار داشت: هر موضوعی در ظرف خودش قابل سنجش است و نمی توان به شکل کلی به عملکرد دولت نمره قبولی یا مردودی داد، باید دید عملکرد دولت یازدهم در مسائل خاصی مثل امورات دیپلماتیک، اجتماعی یا سایر موضوعات چگونه بوده است. به نظر من دولت در بحث اقتصادی نمره خوبی نمی گیرد اما در سیاست خارجی بهتر از دولت قبل عمل کرده است.

جمالی نوبندگانی شرایط تحویل دولت را بی تاثیر در عدم موفقیت های دولت یازدهم ندانست و اضافه کرد: مسلما شرایط تحویل دولت در موفقیت یا عدم موفقیت دولت یازدهم بی تاثیر نبوده اما باید همه دولت ها بدانند که وقتی سر کار می آیند با مشکلات دولت قبلی روبرو خواهند بود و این اصل مسلمی است، دولت بعد از آقای روحانی هم اگر مشکلاتی در این دولت باشد باید به آن رسیدگی کند و این امری طبیعی است و هر کسی کاندیدای ریاست جمهوری شود این موضوع را می داند که رسیدگی به مشکلات به عهده وی خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار