رایزن سفارت بوسنی و هرزگوین در ایران با شهردار آمل دیدار و درباره موضوع های مورد علاقه دو طرف گفتگو کردند
کد خبر: ۴۸۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 20 August 2017
شهردار آمل و رایزن سفارت بوسنی و هرزگوین در ایران در دیدار دیشب خود در این شهرستان، بر خواهرخواندگی آمل با پایتخت این کشور تاکید و اعلام آمادگی کردند.
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ساتکو بیتانگا رایزن سفارت بوسنی و هرزگوین در ایران که به دعوت چند فعال اقتصادی و سرمایه گذاران آملی در این شهرستان حضور داشت، دیشب با  احمد امیرسلیمانی شهردار آمل دیدار و در باره موضوع های مورد علاقه دو طرف گفتگو کردند.
 
شهردار آمل دراین دیدار، با معرفی قابلیت های این شهر و با بیان اینکه این شهرستان به عنوان شهری باستانی دارای سابقه علمی، فرهنگی و صنعتی در مازندران و ایران است گفت: تشابه اقلیمی بین شهر آمل با برخی شهرهای بوسنی و هرزگوین می تواند زمینه ساز تعاملات خوبی میان دو طرف باشد.
 
احمد امیرسلیمانی با اشاره به اینکه شهرستان آمل هم اکنون حدود 46 درصد از سهم صنعت مازندران را به خود اختصاص داده و با وجود انبوه سازان و متخصصان بخش مسکن و گردشگری تعاملات خوبی را می توان ایجاد کرد افزود: انتظار ما از کشور بوسنی و هرزگوین رفع هرچه سریعتر مشکلات ویزایی و ایجاد روابط تجاری و گردشگری است.
 
ساتکو بیتانگا رایزن سفارت بوسنی و هرزگوین در ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه پس از دیدار با مدیران شهری تهران و تبریز، آمل سومین شهری است که با آن آشنا شده ام گفت: اقتصاد بوسنی بیشتر بر اساس کشاورزی و توریسم بوده و امیدواریم این شهرستان بتواند سرمایه گذاری های خوبی در بوسنی در بخش توریسم داشته باشند. همچنین پس از تفاهم های لازم، پروازهای مستقیم تهران و سارایوو اجرایی خواهد شد.  
شهرستان آمل 300 هزار نفر جمعیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار