فرماندار رزن از صدور حکم انسداد ۷۱ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رزن خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۸ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان رزن مسدود شده است.
کد خبر: ۴۷۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱ 16 August 2017
فرماندار رزن از صدور حکم انسداد ۷۱ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رزن خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۸ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان رزن مسدود شده است.

به گزارش مهر، فتحعلی حسینی در چهارمین جلسه حفظ منابع آب شهرستان رزن با اشاره به اینکه شهرستان رزن همچنان رتبه اول حفظ منابع آب را در استان همدان دارا است، گفت: از ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شده در استان ۹۲ میلیون مترمکعب در شهرستان رزن انجام شده است

وی عنوان کرد: از سال ۶۸ سطح ایستایی آب در شهرستان رزن با افت ۹۰ سانتی متری همراه بوده که طی سال گذشته این میزان به ۶۰ سانتی متر رسیده است.

وی از صدور حکم انسداد ۷۱ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رزن خبر داد و اظهار داشت: ۲۸ حلقه چاه غیر مجاز که به صورت انفرادی و در حریم آب شرب بودند تا به امروز در شهرستان رزن مسدود شده است.  

حسینی عنوان کرد: طبق برنامه ریزی طی سالجاری باید ۱۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان مسدود می شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۶ حلقه چاه غیر مجاز طی سال گذشته در روستای «خورونده» پلمپ شده بود، اظهار داشت: از این تعداد ۱۷ حلقه چاه فک پلمپ شده که گزارش آن تهیه و به دادگاه ارجاع داده شد.  

مدیر جهاد کشاورزی رزن نیز در ادامه عنوان کرد: وسعت کشت رازیانه در شهرستان رزن از ۲۵۰۰ هکتار به ۳ هزار هکتار و زعفران از ۸ و نیم هکتار به ۱۲ هکتار رسیده است.

محمود فتحی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت تولیدات گلخانه ای در شهرستان رزن به ۱۴ هکتار رسیده است، اظهار داشت: ۲۰ هکتار احداث باغات از طریق اعتبارات دولتی اعم از ۶ هکتار احداث باغ سیب و ۱۴ هکتار باغ گلابی که برای اولین بار در استان بود، انجام شده است.

فتحی سطح زیر کشت گندم دیم را ۷۰ هزار هکتار و سطح زیر کشت گندم آبی را ۱۴ هزار هکتار عنوان کرد و ادامه داد: ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار جو آبی و ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار جو دیم و ۵۸۰ هکتار کشت کلزا، ۵ هزار هکتار یونجه و ۳ هزار هکتار رازیانه محصولات عمده شهرستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار