فرماندار نهاوند درجلسه مدیریت بحران شهرستان که درسالن شهدای فرمانداری برگزار شد، تاکید کرد: اداره راه وشهرسازی هرچه سریع تر نسبت به ایمن سازی و نصب علائم هشدار دهند و محافظ مکانیکی در محور باروداب آورزمان اقدام کند تا از تکرار حوادث احتمالی جلوگیری شود.
کد خبر: ۴۷۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹ 16 August 2017
فرماندار نهاوند درجلسه مدیریت بحران  شهرستان  که در سالن شهدای فرمانداری برگزار شد، تاکید کرد: اداره راه وشهرسازی هرچه سریع تر نسبت به ایمن سازی و نصب علائم هشدار دهند و محافظ مکانیکی در محور باروداب آورزمان  اقدام کند تا از تکرار حوادث احتمالی جلوگیری شود.

به گزارشتابناک همدان از نهاوندکریم حمیدوند افزود: با توجه به دو حادثه اخیر در این محور که باعث از دست دادن جان دو نفر از همشهریان شد، اداره راه و شهرسازی موکلف است هرچه سریعتر نسبت به ایمن سازی و نصب علائم هشدار دهنده در این محور اقدام کند.

فرماندار نهاوند کنترل بحران های ناشی از حوادث طبیعی در شهرستان را منوط به همکاری و جدیت همه دستگاههای مسئول در این زمینه دانست و افزود: مدیران با جدیت و به موقع وارد صحنه شده و اوضاع را کنترل کردند و آمار و گزارشات مربوطه از وضعیت موجود در منطقه را به دبیرخانه ستاد مدیریت بحران شهرستان ارسال کنند.

وی به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از حوادث ناگوار در فصل پاییز و زمستان اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه شهرستان نهاوند یکی از نقاط پر بارش استان است و مرکز هواشناسی نیز از پیش بینی بارش های سیلابی و زود هنگام در منطقه خبر داده است باید مسیر رودخانه ها توسط بخشداران و دهیاران ودستگاه های مرتبط لایروبی شده و حریم آنها پاکسازی شود.

حمیدوند تاکید کرد: 10 درصد درآمد سراب های شهرستان به منظور جلوگیری از تخریب و حفظ حریم جنگل و منابع طبیعی به این امر اختصاص پیدا کند تابا حفظ درختان و پوشش گیاهی سرابها در زمان بحران با مشکلات کمتری مواجه شویم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند نیز در ادامه جلسه گفت : با توجه به قرار گرفتن نهاوند روی گسل زلزله 75 درصد خانه های روستایی در شهرستان مقاوم سازی شده اند.

داوود سوری بیان کرد: تا کنون 15200 واحد مسکن روستایی در شهرستان مقاوم سازی شده است و یک هزار واحد دیگر نیز در دست ساخت است. و اجرای این طرح کمک زیادی به کاهش خسارت و تلفات در زمان حادثه  وبحران در شهرستان می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار