مدیر بنیاد قرآن استان همدان با اشاره به فعالیت مراکز قرآنی پیش‌دبستانی، تصریح کرد: 25 مرکز قرآنی پیش دبستانی زیر نظر بنیاد قرآن استان فعالیت می‌کردند اما اداره آن‌ها به جامعه‌القران واگذار شد.
کد خبر: ۴۷۷۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳ 14 August 2017
فعاليت 50 مركز قرآني بزرگسال در همدان/ تربيت 200 معلم قرآن بومي در روستاها
مدير بنياد قرآن استان همدان از فعاليت 50 مركز قرآني بزرگسال در همدان خبرداد و گفت: 200 معلم قرآن بومي در روستاها مشغول فعاليت هستند.

به گزارش فارس؛ جواد صدیق با اشاره به فعالیت 50 مرکز قرآنی بزرگسال زیر نظر بنیاد قرآن استان همدان، اظهار کرد: در این مراکز برنامه‌هایی از جمله  روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم، ترجمه و .. انجام می‌شود.

وی افزایش مراکز قرآنی بزرگسال را  یکی از برنامه‌های در دستور کار بنیاد قرآن عنوان کرد و افزود: افزایش مراکز قرآنی بزرگسال نیازمند تخصیص اعتبار است و در صورت اختصاص بودجه تعداد این مراکز افزایش خواهند یافت.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان با اشاره به فعالیت مراکز قرآنی پیش‌دبستانی، تصریح کرد: 25 مرکز قرآنی پیش دبستانی زیر نظر بنیاد قرآن استان فعالیت می‌کردند اما اداره آن‌ها به جامعه‌القران واگذار شد.

وی با اشاره تربیت معلمان قرآنی در روستاهای سطح استان، خاطرنشان کرد: تاکنون 200 معلم قرآنی در روستاهای استان تربیت شده و مشغول به فعالیت هستند.

صدیق با اشاره به اینکه بودجه برای گسترش تعداد معلمان قرآنی در سطح استان اختصاص پیدا کرده است، ادامه داد: تربیت معلمان قرآنی در سطح روستاهای استان یکی از برنامه‌های مهم در سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه تربیت معلمان قرآنی و بومی در سطح روستاها نیازمند اعتبارات است، یادآور شد: هدف ما گسترش معلمان قرآنی در سطح استان و به خصوص روستاها است.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان با اشاره به فعالیت 154 خانه قرآنی در روستاهای استان، تصریح کرد: از 900 روستای استان 746 روستا دارای خانه‌های قرآنی هستند و تعداد خانه‌های قرآنی در استان باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه پنج‌ساله تعداد خانه‌های قرآنی باید به 246 خانه برسد، اظهار کرد: علاوه بر خانه‌های قرآنی 520 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

صدیق با اشاره به اینکه شهرستان‌های فامنین، رزن و کبودراهنگ فاقد خانه‌های قرآنی هستند، گفت: بهار، لالجین، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان و ملایر از جمله شهرهایی هستند که خانه قرآن در آن‌ها فعالیت دارد.

وی با اشاره به برگزاری طرح تربیت معلم روستاها، خاطرنشان کرد: در هر شهرستان یک دوره تربیت معلم برگزار خواهد شد و سال گذشته نیز بیش از 300 نفر دوره‌های تربیت معلم را گذرانده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار