رئیس اتاق بازرگانی استان همدان بیان کرد: اگر واحدهای فله فروشی لبنی نیز تعطیل شوند شیر تولیدی دامداری‌ها که همگی در کارخانه‌های شیر پذیرش نمی‌شود روی دست آنها خواهد ماند.
کد خبر: ۴۷۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴ 09 August 2017
رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به اینکه فشار از بخش تولید باید برداشته شود، گفت: نبود شفاف سازی بر افزایش فساد کمک می‌کند.

به گزارش تسنیم، علی اصغر زبردست در کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان همدان اظهار داشت: کشور ما در رده‌های عقب در زمینه شفاف‌سازی قرار دارد که این امر سبب بروز مفسده و فساد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید شفاف سازی صورت گیرد تا بتوان سیستم اداری را برای فعالیت‌های بخش خصوصی هموار کرد، افزود: علت تعطیلی دامداری‌های استان همدان باید مشخص شود تا بتوان این واحدها را به تولید بازگرداند.

زبردست تصریح کرد: اولویت باید احیا و راه اندازی واحدهای تعطیل دامداری در استان همدان باشد چراکه هزینه ایجاد این واحدها انجام شده است و نباید دوباره هزینه برای ایجاد واحد جدید صرف شود.

وی با اشاره به فعالیت واحدهای عرضه فله محصولات لبنی در سطح شهر همدان عنوان کرد: 400 واحد فله فروشی لبنی در سطح شهر همدان فعال هستند که از سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان خواسته شده آنها را ساماندهی کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان بیان کرد: اگر واحدهای فله فروشی لبنی نیز تعطیل شوند شیر تولیدی دامداری‌ها که همگی در کارخانه‌های شیر پذیرش نمی‌شود روی دست آنها خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه کارخانه‌ای همچون پگاه نمی‌تواند با ظرفیت کامل تولید کند، گفت: باید به دنبال فعال کردن واحدهای فعلی دامداری بود و از ایجاد واحد جدید تا حد امکان خودداری کرد تا بتوان سر و سامانی به وضعیت واحدهای فعلی داد.

زبردست اظهار داشت: تا جایی که امکان دارد امور به تشکل‌ها واگذار شود که خود آنها درگیر شوند و از سوی دیگر نظارت افزایش می‌یابد تا در صورت تخلف و اشتباه با تشکل خاطی برخورد شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان تاکید کرد: فشار از بخش تولید باید برداشته شود چراکه این امر در افزایش قیمت تمام شده کالا نیز تاثیر مستقیم دارد و عواقب آن را در بازارهای صادراتی مشاهده خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار