فرماندار رزن گفت: شهرستان رزن رتبه نخست استان همدان را در ساماندهی گلزار شهدا کسب کرد.
کد خبر: ۴۷۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ 08 August 2017
 فرماندار رزن گفت: شهرستان رزن رتبه نخست استان همدان را در ساماندهی گلزار شهدا کسب کرد.

به گزارش مهر، فتحعلی حسینی  در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان رزن با اشاره به ساخت المان شهدای گمنام شهر قروه درجزین گفت: در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ساخت المان شهدای این شهر در سالجاری در محل پارک گلستان آغاز شد و پروژه تا به امروز بیش از ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بابیان اینکه یکی از وظایف مهم ادارات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و نسل جدید است، از ساماندهی تمام مزار شهدای شهرستان رزن در سالهای گذشته خبرداد و اظهارداشت: شهرستان رزن به عنوان اولین شهرستان در استان همدان درسال ۹۲ تمام گلزار شهدای خود را ساماندهی کرده است.

وی بااشاره به اینکه پروژه ساخت المان شهدای شهر دمق نیز به اتمام رسیده است، گفت: روند ساخت این پروژه توسط بسیج سازندگی استان همدان در خردادماه سالجاری آغاز شده و هفته دولت به صورت رسمی به بهره برداری خواهد رسید.

حسینی افزود: یادمان شهدای گمنام شهر دمق در پارک شهدای این شهر واقع شده که برای ساخت آن بیش از ۸۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

فتحعلی حسینی از بهره برداری المان شهدای شهرهای قروه درجزین و شهر دمق در هفته دولت خبرداد و گفت: ساخت این دو المان در سالجاری شروع شده است.

وی یادآور شد: برای ساخت این پروژه بیش از ۱۲۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی پیش بینی شده که شهرداری قروه درجزین با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران ساخت این پروژه انجام می دهند.

فرماندار رزن با اشاره به اینکه این شهرستان ۴۷۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: در شهرستان رزن ۱۲۰۰جانباز و ۵۷ آزاده وجود دارد.

حسینی افزود: در شهرستان رزن ۹۵ گلزار شهداء وجود دارد که از این تعداد ۹۲گلزار شهداء در روستاها و ۳گلزار شهداء در ۳ شهر رزن واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۴۸مزار شهید در شهرستان رزن وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد ۳۹۶مورد مزار شهید روستایی و ۵۲ مزار شهید در شهر است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیز در ادامه با عنوان اینکه توجه به سرمایه ها و ظرفیت های موجود فرهنگی گره گشای بسیاری از مشکلات از جمله آسیب های اجتماعی خواهد بود، اظهار داشت: می توان با تاسی به دستاوردهای انقلاب آسیبها را به حداقل رساند

سردار مهدی ظفری عنوان کرد: دشمن سعی دارد به شکل های مختلف نقاط قوت نظام را هدف قرار دهد که باید در این زمین ههوشیار بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار