مدیرکل قضایی سازمان زندانهای کشور:
مدیرکل قضایی و اجرای احکام سازمان زندان های کشور با اشاره به تحولات ورویکردهای جدید در سازمان زندان های کشور گفت: در گذشته صرفا نگهداری زندانیان به عنوان تکلیف مهم بر عهده مسئولان وکارکنان زندان ها قرار داشت اما امروز حفظ حقوق شهروندی زندانیان و نظارت بر اجرای عادلانه حبس در زندانها مورد تاکید وتوجه است.
کد خبر: ۴۷۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 07 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی زندانهای استان ،دکتر پورمند که به منظور شرکت در نشست هماهنگی روسای ادارات قضایی و زندانهای مرکزی استان های منطقه غرب به کرمانشاه سفرکرده است وظایف مسئولان وکارکنان زندان ها در قبال اجرای بخشنامه ساماندهی جمعیت کیفری زندانیان را تشریح کرد .

وی با تبیین نگرش ها،تفکرات  و رویه های موجود درنظام زندانبانی افزود:تلاش برای کاهش ورود زندانیان جرایم کم خطر به زندان واستفاده از سایر مجازات های جایگزین راه حل خروج از بحران آمار جمعیت کیفری زندانیان است.

مدیرکل قضایی واجرای احکام سازمان زندان های کشور در ادامه جلوگیری از ورود غیر ضروری برخی متهمان کم خطر به زندان ها درسایه توانمندی مدیران زندان ها و برقراری تعاملات سازنده با مقامات قضایی را  راه کاری مناسب برای کاهش تراکم در زندان ها توصیف کرد.

وی با اشاره به تکالیف روسای ادارات قضایی در پایش آمار و اطلاعات پرونده قضایی زندانیان واثربخشی این رویه بر کاهش آمار جمعیت کیفری خاطرنشان کرد: معیار ارزیابی عملکرد ادارات قضایی استان ها بر اساس شاخص های کمی به صورت یکسان برای همه استان ها انجام می شود وگزارشات توصیفی ملاک سنجش واقع نخواهد شد.

این مقام مسئول بر استفاده بهینه از سیستم جامع اطلاعات قضایی زندانیان (برنامه نرم افزاری پانیذ) تاکید و رفع اشکالات این برنامه را عاملی برای دسترسی به موقع مسئولان به اطلاعات زندانیان به منظور برنامه ریزی و تصمیم گیری موثر  بیان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار