مدتی پیش یک مومیایی زن به همراه 3 مومیایی مرد در روسیه کشف شد ، زنی که در 35 سالگی فوت کرده بود و 900 سال از مرگش می گذشت و محققان می گفتند او رابطه ای به ایران دارد.
کد خبر: ۴۷۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸ 06 August 2017
مدتی پیش یک مومیایی زن به همراه 3 مومیایی مرد در روسیه کشف شد ، زنی که در 35 سالگی فوت کرده بود و 900 سال از مرگش می گذشت و محققان می گفتند او رابطه ای به ایران دارد.
راز مومیایی زن و شاهزاده قطبی 900 ساله روسیه فاش شد

ماجرای کشف مومیایی شاهزاده قطبی روسیه همراه با چند جسد دیگر مدتی بود که کارشناسان را وارد مرحله ی جدید و جالبی از تحقیقات کرده بود تا راز آنها فاش شود.

مومیایی 900 ساله ی یک زن که هنوز موها و مژه هایش سالم است

تکرار سلامت موها و مژه های مومیایی 900 ساله که به عنوان مومیایی شاهزاده قطبی روسیه معرفی شده است نشان از اهمیت این مسئله برای محققان دارد.
رازهای جالب بسیاری در مومیایی های کشف شده پنهان بود ، مومیایی ها که در اعماق زمین و نزدیک به لایه منجمد دائوی زمین دفن شده بودند متعلق به قرن 12 میلادی و صدها سال پیش بودند .

همچنین بخوانید : تمام مطالب جالب و خواندنی از سراسر دنیا

یکی از مومیایی ها که بیشتر نظر کارشناسان را به خود جلب کرد مومیایی زن 35 ساله ای بود که همراه 3 مرد دیگر دفن شده بود، مومیایی که تمامی موهای سرش ، مزه ها و دندان هایش سالم مانده است.

رنگ سبزی که روی چهره او دیده می شود اثرات باقی مانده از کتری مسی بوده است که همراه او دفن شده بودو طبق باورهای قدیمی از او در زندگی پس از مرگ محافظت می کرد.
 
مومیایی زن 900 ساله مشهور به شاهزاده قطبی روسیه

باستان شناس "زلنی یار" می گوید:تصور می شود این مومیایی متعلق به زن 35 ساله جزو گروهی از شکارچیان و ماهی گیرانی بوده است .مومیایی زن

او در ادامه گفت :مام مطئن هستیم که این مومیایی ارتباطی به ایران دارد اما تا پایان بررسی ها نمی توان جزئیات بیشتری در این مورد گفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار