نوروزی اظهار کرد: برای برخورد با عرضه و مصرف قلیان در اماکن عمومی کمیته‌ای تحت عنوان کمیته مصرف دخانیات تشکیل شده و تمام دستگاه‌های مرتبط همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۴۷۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 06 August 2017
مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اماکن عمومی مسقفی که در آن قلیان عرضه می‌شد را پاکسازی کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا؛ محمدرضا نوروزی، درباره جمع‌آوری قلیان از اماکن عمومی اظهار کرد: از سال‌های گذشته جمع‌آوری قلیان از اماکن عمومی مسقف را در دستور کار قرار دادیم و با واحدهای عرضه‌کننده قلیان برخورد کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه طبق قانون عرضه قلیان در اماکن عمومی ممنوع است، تصریح کرد: اماکنی که به اخطارهای ما بی‌توجه باشند و اقدام به عرضه قلیان کنند، بدون شک آنها را پلمب خواهیم کرد.

نوروزی عنوان کرد: پیگیری‌های مستمر به جایی رسید که اکنون اماکن عمومی مسقف ما پاک هستند و جزء استان‌های برتر از نظر جمع‌آوری قلیان از اماکن عمومی هستیم.

اعمال ممنوعیت عرضه قلیان در پارک‌ها به عهده شهرداری است

وی با تأکید بر اینکه اعمال ممنوعیت عرضه قلیان در پارک‌ها به عهده شهرداری است، افزود: شهرداری همکاری خوبی در زمینه برخورد با متخلفان داشته است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز هم در پارک‌ها عرضه قلیان وجود دارد اما شدت آن نسبت به گذشته بسیار کم شده است.

نوروزی اظهار کرد: برای برخورد با عرضه و مصرف قلیان در اماکن عمومی کمیته‌ای تحت عنوان کمیته مصرف دخانیات تشکیل شده و تمام دستگاه‌های مرتبط همکاری می‌کنند.

وی گفت: شهرداری‌ها در پارک‌ها اقدامات کنترلی را انجام می‌دهند و تیم‌های کارشناسی نیروی انتظامی نیز کمک حال ما هستند.

نوروزی عنوان کرد: طی بازرسی‌های انجام شده در روزهای گذشته اقدام به جمع‌آوری ادوات دخانیات کرده‌ایم و یک مورد خودروی عرضه قلیان نیز توقیف و تحویل مراجع قضایی داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که عرضه قلیان بسیار پرسود بوده و خودروهای عرضه قلیان نیز سیار هستند بنابراین کار ما را سخت کرده‌اند.

نوروزی با تأکید بر اینکه این حق مردم است که در پارک‌ها و اماکن سرباز از هوای پاک و بدون دود استفاده کنند، تصریح کرد: در صورتی‌که نسبت به مصرف قلیان و دود ناشی از شکایت دارند می‌توانند به سامانه 190 تخلف را گزارش کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار