معاون مالی و اقتصادی شهرداری همدان در سخنان خود بر ضرورت تشویق شهروندان و کارکنان مرتبط با پرداخت الکترونیکی قبوض تأکید و عنوان کرد: زمانی که کارها برون‌سپاری شوند از فساد نیز جلوگیری خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 06 August 2017
معاون مالی و اقتصادی شهرداری همدان از مشارکت ۷۴ درصدی شهروندان همدانی در پرداخت الکترونیکی عوارض نوسازی خبر داد.

به گزارش مهر، مهدی مجیدی در نشستی با مدیران مناطق چهارگانه شهرداری و واحدهای مرتبط با پرداخت الکترونیکی با تشکر از مشارکت مردم در پرداخت های الکترونیکی عوارض نوسازی بیان کرد: مشارکت مردم در پرداخت های الکترونیکی عوارض نوسازی ۷۴ درصد بوده است که این جای تشکر دارد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری همدان اظهار داشت: با اجرای این طرح از سفرهای بی مورد درون شهری در زمینه پرداخت الکترونیکی عوارض کاسته شده است.

مجیدی با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در پرداخت ها به دو برابر افزایش یافته بیان کرد: تا وصول کامل مطالبات ۵۰ میلیارد تومانی نیازمند مشارکت و همدلی مردم هستیم.

وی با اشاره به اینکه تا سال ۹۴ درگاه پرداخت الکترونیکی نداشتیم، اظهار داشت: در آن موقع میانگین وصول قبوض این سازمان ۹ و ۱۰ درصد بود که بعد از راه اندازی سیستم درگاه پرداخت الکترونیکی مشارکت در برخی مناطق به ۲۴ درصد رسیده است

مجیدی با تأکید بر ضرورت حمایت همه‌جانبه از برنامه‌ها و اقدامات خوب بیان کرد: باید با اهرم‌های مختلف مردم را به استفاده از این برنامه ها تشویق کرد.

به هر میزان که ابزارهای آی‌تی در جامعه گسترش یابد نارضایتی مردم نیز کاهش می‌یابد
مجیدی با بیان اینکه به هر میزان که ابزارهای آی‌تی در جامعه گسترش یابد نارضایتی مردم نیز کاهش می‌یابد، گفت: وقتی اقدامی خوب در شهر اتفاق می‌افتد باید با پرهیز از انتقادهای نامناسب و مقایسه‌های غیراصولی زمینه را برای بهبود کار فراهم کرد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری همدان در سخنان خود بر ضرورت تشویق شهروندان و کارکنان مرتبط با پرداخت الکترونیکی قبوض تأکید و عنوان کرد: زمانی که کارها برون‌سپاری شوند از فساد نیز جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه نباید از فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده مردم از پرداخت‌های الکترونیکی غافل شد، گفت: تشویق نیز به منزله فرهنگ‌سازی در کارها است که می‌توان به خوبی از آن در راستای برنامه ها و بهبود برنامه های شهری استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه بازوهای فکری سازمان حوزه آی‌تی است، اظهار کرد: از این نهاد باید در راستای بهبود امور استفاده کرد.

مجیدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استقبال از پرداخت الکترونیکی عوارض نوسازی در مناطق ۳ و ۴ همدان بیشتر بوده است، بیان کرد: باید در این زمینه بررسی‌های مورد نظر انجام شود تا میزان رشد هرچه استفاده از این سامانه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در پرداخت‌های الکترونیکی کیفیت بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: شهرداری همدان در این زمینه حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

مجیدی از زحمات و تلاش های کارشناسان و مدیریت سازمان فاوا در ایجاد زمینه های شهر هوشمند تشکر کرد و گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب در ایجاد زیرساخت های شهر هوشمند مسیر زیادی باید طی کنیم و این مهم با حمات همه مدیران شهری امکان پذیر است.

ضرورت آسیب‌شناسی و تحقیق در زمینه پرداخت‌های الکترونیکی

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات شهرداری همدان نیز در این نشست بر ضرورت آسیب‌شناسی و تحقیق در زمینه پرداخت‌های الکترونیکی تأکید و بیان کرد: باید به چگونگی علت‌های مشارکت در این طرح پرداخت.

رضا عسگری با بیان اینکه بحث فرهنگ‌سازی استفاده از پرداخت الکترونیکی بر تشویق ارجحیت دارد، بیان کرد: می‌توان برای بهبود امور از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی شهر نیز استفاده کرد.

مدیر شهرداری منطقه یک نیز در این نشست با بیان اینکه با اجرای طرح پرداخت الکترونیکی کاری بزرگ در شهر انجام شد، گفت: با بیان اقدام در این منطقه از ۶ هزار سفر درون‌شهری جلوگیری شده است.

امیر فتحیان‌ بر ضرورت کار فرهنگ‌سازی تأکید کرد و گفت: باید هزینه‌ای که برای امور تشویقی استفاده می‌شود در راستای فرهنگ‌سازی و تبلیغات هزینه کرد.

مدیر منطقه ۴ شهرداری همدان نیز در این نشست بر حمایت از ایجاد شهر الکترونیک تاکید و عنوان کرد: ضروریست فرهنگ سازی های لازم در راستای تشویق مردم به استفاده از سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض صورت گیرد.

مسعود دهبانی صابر بیان کرد: می توان از روش های مختلف تبلیغات محیطی و آگاه سازی شهروندان را با مزایا و تخفیفات پرداخت های الکترونیکی اشنا کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم باید بدانند پرداخت عوارض در ارائه خدمات به شهروندان بسیار اثرگذار است و شهروندانی که به صورت الکترونیک نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند از تخفیفات در نظر گرفته شده نیز بهره‌مند خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار