6 قاچاقچی گونه های گیاهی با ارزش و گرانقیمت امسال دستگیر و با حکم قضایی راهی زندان شدند.
کد خبر: ۴۷۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 05 August 2017
کارشناس اداره جنگل و مرتع منابع طبیعی همدان گفت: کشت زراعی گیاهان دارویی علاوه بر پیشگیری از قاچاق آنها از تخریب طبیعت جلوگیری می کند.

به گزارش ایرنا؛ حمید خزایی بیان کرد: به منظور کشت زراعی گیاهان دارویی در راستای اجرای طرح جامع آبخیزداری بذر گیاهان دارویی نظیر موسیر در اختیار مردم قرار گرفت.

وی اضافه کرد: فراهم کردن زمینه زراعی کردن گیاهان دارویی از تخریب عرصه های ملی و انقراض گونه های کمیاب جلوگیری می کند.

وی اظهار کرد: زارعی کردن گیاهان دارویی موجب کشت آن در محدوده ای خارج از منابع ملی شده و این اقدام موجب حفظ عرصه های ملی می شود.

کارشناس اداره جنگل و مرتع منابع طبیعی همدان گفت: یکی از اولویت های محوری منابع طبیعی مشارکت دادن مردم در حفاظت از این منابع خدادادی است.

خزایی افزود: توانمند سازی بهره برداران و جوامع محلی حاشیه منابع طبیعی موجب تلاش آنها به عنوان ذی نفع برای حفاظت از طبیعت می شود.

وی اضافه کرد: با زارعی کردن کشت موسیر در جوامع محلی حاشیه منابع طبیعی برای آنها یک منبع درآمد زایی ایجاد شده است.

استان همدان دارای یک هزار و500 گونه گیاهی است و بر اساس آخرین یافته های تحقیقی بیش از315 گونه دارویی خودرو در اراضی ملی استان همدان شناسایی شده است که مهمترین آنها رازیانه ، پنیرک، آویشن، بابونه، اسپند، گاوزبان، ریواس، کنگر، گلپر، بومادران، خاک شیر، سماق، نسترن وحشی و مریم گلی است.

علاوه بر این، گونه های معطر، دارویی و صنعتی به صورت پراکنده در اراضی همدان یافت شده و بخشی از آنها نظیر سیر، رازیانه، گشنیز، کلزا و سیاهدانه در بخش کشاورزی به صورت انبوه تولید می شوند.

6 قاچاقچی گونه های گیاهی با ارزش و گرانقیمت امسال دستگیر و با حکم قضایی راهی زندان شدند.

این افراد غیربومی و استان های جنوبی با استفاده از خودروی باری برای قاچاق گونه هایی نظیر موسیر، کتیرا، محصولات جنگلی و مرتعی به همدان آمده بودند.

استان همدان دارای 905 هزار هکتار اراضی ملی است که بیش از 42 هزار هکتار از آن جنگل های طبیعی، دست کاشت و اراضی جنگلی است.

822 هزار هکتار اراضی ملی همدان به صورت مرتع است که از نظر پوشش گیاهی به سه درجه مرتع خوب متوسط و فقیر دسته بندی می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار