مرشدی از تعیین مجازات سنگین برای عرضه‌کنندگان قلیان در همدان خبر داد و افزود: دو روز پیش با آقای ترکاشوند معاون دادستان استان در رابطه با دستفروشان صحبت‌هایی شد که قرار بر این است خودروهای عرضه‌کننده قلیان با مجازات سنگین مواجه شوند.
کد خبر: ۴۷۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 05 August 2017
کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: خودروهای عرضه‌کننده قلیان در همدان با مجازات سنگین مواجه می‌شوند.

به گزارش فارس؛ مرتضی مرشدی با اشاره به لزوم کنترل عرضه قلیان در سطح شهر اظهار کرد: به دلیل حساسیت کار اگر نیروی انتظامی ورود نداشته باشد و دستگاه قضایی همکاری لازم را با ما نداشته باشد، اقدامات خاصی صورت نخواهد گرفت.

وی ضمن قدردانی از تلاش سروان شریفی از کلانتری مدرس، سرگرد هادی‌پور رجب از کلانتری شکریه و سرهنگ مظاهری از اداره اماکن  در کنترل عرضه قلیان از اماکن عمومی، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی با همکاری آنها در بحث کنترل قلیان صورت گرفته است.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان همدان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای مقابله با عرضه‌کنندگان قلیان انجام شده زیرا این گروه ترسی نسبت به عرضه آن ندارند، گفت: عرضه قلیان بخشی به دلیل تقاضاهاست و متاسفانه تقاضا برای مصرف قلیان بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه چند روز اخیر راننده پرایدی 32 قلیان پشت خودروی خود جاسازی کرده بود که می‌توان گفت از این طریق نیز قلیان عرضه می‌شود، افزود: متاسفانه امکان بازرسی تک تک خودروها نیست و به همین دلیل افرادی سوء استفاده‌ می‌کنند.

مرشدی از تعیین مجازات سنگین برای عرضه‌کنندگان قلیان در همدان خبر داد و افزود: دو روز پیش با آقای ترکاشوند معاون دادستان استان در رابطه با دستفروشان صحبت‌هایی شد که قرار بر این است خودروهای عرضه‌کننده قلیان با مجازات سنگین مواجه شوند.

وی با بیان اینکه علاوه بر مجازات سنگین، مدت زمان توقیف خودروهای آنها نیز افزایش می‌یابد، گفت:‌ اقدامات ضربتی در حال انجام است اما آگاهی‌بخشی در راستای فرهنگ‌سازی بسیار مهم است.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: در این زمینه نمایشگاه‌هایی توسط مرکز بهداشت برگزار شده تا مردم از مضرات مصرف قلیان و مواد دخانی و مخدر آگاهی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مشکل ما با برخورد چکشی حل نخواهد شد، هرچند باید این اقدامات نیز در دستور کار باشد، تاکید کرد: برگزاری طرح‌های بازدید و جمع‌آوری قلیان در سطح شهر تنها به هفته ملی بدون دخانیات برنمی‌گردد زیرا هر هفته برنامه‌هایی را در این راستا دستور کار داریم.

مرشدی در خصوص استفاده گردشگران از قلیان در همدان و اینکه این موضوع خود نوعی تبلیغ استفاده از این وسیله است، نیز افزود: بله درست است، در برخی  از شهرها شاهدیم قلیان را در مراکز گردشگری از سر سفره‌های مردم جمع می‌کنند، شاید نیاز است که مسوولان تصمیم جمعی محکمی در این زمینه بگیرند.

وی افزود: اگر مسوولان تصمیم بگیرند که در مراکز سیاحتی و تفریحی قلیان عرضه نشود، بسیار اثرگذار خواهد بود چرا که این موضوع به تصمیم مسوولان مقامات بالا برمی‌گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار