رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: بیش از ۸۰ درصد اراضی مستعد کشاورزی همدان به آبیاری نوین مجهز شده است و اجرای این طرح برای ۲۰ درصد مابقی، دشوار است و در این زمین‌ها باید با ایجاد زیرساخت‌ها، یکپارچه‌سازی اراضی انجام شود.
کد خبر: ۴۷۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 05 August 2017
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: هم اکنون بیش از پنج هزارو 500 تن کلزا در این استان خریداری و بیش از 80 درصد بهای کلزا پرداخت شده است که این امر اولویت دولت در تقویت کشت دانه های روغنی را نشان می دهد.

به گزارش ایرنا؛ منصور رضوانی جلال افزود: سال گذشته بیش از 100 درصد اهداف بخش گندم و دانه های روغنی و حوزه های زیرساختی آب محقق شد و امسال سطح زیرکشت دانه های روغنی در سطح استان افزایش می یابد.

وی بیان کرد:در حال حاضر بیش از 310 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده و پرداخت بهای گندم آغاز و تاکنون 70 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با اشاره به تحقق 142 درصدی اهداف 24 گانه اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی استان در سال گذشته افزود: در سال گذشته، همدان در بخش کشاورزی در احراز اهداف اقتصاد مقاومتی رتبه اول را کسب کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:بیش از 80 درصد اراضی مستعد کشاورزی همدان به آبیاری نوین مجهز شده است و اجرای این طرح برای 20 درصد مابقی، دشوار است و در این زمین ها باید با ایجاد زیرساخت ها، یکپارچه سازی اراضی انجام شود.

رضوانی جلال بیان کرد:در سطح استان همدان هم اکنون بیش از 100 هکتار گلخانه فعال است که 10 هکتار آن گل و گیاه و 90 هکتار آن سبزی و صیفی است.

وی با بیان اینکه 43 تن چغندر قند از زمین های زیر کشت استان در سال های قبل برداشت می شد گفت: در سال گذشته 59 تن چغندر قند برداشت و این موفقیت با استفاده صحیح و اصولی از آب و به کارگیری روش های حفظ تولید با مواظبت از آب محقق شد.

استان همدان یک هزار و 950 هکتار وسعت دارد که 46 درصد آن منابع طبیعی، 33 درصد اراضی زراعی، 3.7 درصد باغ ها و حدود 13.1 درصد آن نیز آیش است.

استان همدان در بخش کشاورزی 117 هزار بهره بردار دارد که با داشتن 26 درصد اشتغال استان، 29 درصد ارزش افزوده، سالانه حدود 4.55 میلیون تن محصول کشاورزی را تولید می کند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار