کانون دانشجویی محیط زیست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد همدان با همکاری انجمن رفتگران طبیعت، پارک مردم همدان را از فیلترهای سیگار پاکسازی کردند.
کد خبر: ۴۷۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 05 August 2017
کانون دانشجویی محیط زیست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد همدان با همکاری انجمن رفتگران طبیعت، پارک مردم همدان را از فیلترهای سیگار پاکسازی کردند.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، حتما هنگامی‌که در خیابان راه می‌روید تعداد زیادی فیلتر سیگارهای رها شده خودنمایی می‌کند. فارغ از مشکلاتی که سیگار برای سلامتی ایجاد می‌کند، فیلتر آن نیز سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد و طبیعت را به مرز انحطاط می‌کشاند. تا جایی‌که رها شدن فیلتر سیگار در پارک‌ها و فضاهای عمومی به معضل زیست‌محیطی بدل شده است.

ته سیگار ماده‌ای است که سالانه سبب مرگ میلیون‌ها پرنده و آبزیان می‌شود و این چرخه‌ایست که در زنجیره غذایی در نهایت به انسان بازمی‌گردد.

رها کردن فیلتر سیگار در آب‌های روان سبب ورود آنها به داخل مخازن سدهایی که آب شرب را تأمین می‌کنند، شده و به علت عدم تجزیه‌پذیری، مواد خطرناک خود را در آب رها کنند.

بر همین اساس کانون دانشجویی همیار محیط زیرنظر معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی همدان به همراه سازمان مردم نهاد رفتگران طبیعت اقدام به پاکسازی پارک مردم در سطح شهر همدان کردند.

در این اردو 30 نفر از دانشجویان این انجمن و فعالان محیط زیست با هدف پاکسازی پارک از ته سیگار و آگاهی‌بخشی مردم به ویژه مصرف‌کنندگان سیگار از خطرات زیست‌محیطی این نوع زباله شرکت کردند.

دوستداران محیط زیست اعتقاد دارند از یک‌سو متولیان امر شهری باید زیر سیگاری ویژه مکان‌های عمومی و پارک‌ها تدارک ببینند و از سوی دیگر مردم با آگاهی از مضرات این فیلتر خطرناک، از رها کردن آن در محیط جلوگیری کنند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار