آزادیخواه نماینده ی مردم ملایر
بحث تنزل جایگاه ایثارگران که مدتی است که در استان همدان مطرح شده موضوعی است که دور از نگاه قانون‌گذاران باعث شده که ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس در دستگاه‌های اجرایی پس از جابجایی از مسند خود در جایگاه برابر و یا واقعی‌شان قرار نگیرند.
کد خبر: ۴۷۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵ 04 August 2017
بحث تنزل جایگاه ایثارگران که مدتی است که در استان همدان مطرح شده موضوعی است که دور از نگاه قانون‌گذاران باعث شده که ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس در دستگاه‌های اجرایی پس از جابجایی از مسند خود در جایگاه برابر و یا واقعی‌شان قرار نگیرند. 

به گزارش تابناک همدان؛ درحالی‌که در قانون جامع ایثارگران و همچنین برنامه ششم توسعه به‌طور مفصل به آن اشاره‌شده است. به این منظور و به هدف پیگیری مطالبات جامعه ایثارگران گفتگویی با نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی داشتیم که احد آزادی‌خواه به سؤالات ما پاسخ داد.

س- متأسفانه شاهد هستیم که در بعضی از دستگاه‌های اجرایی استان همدان، ایثارگران ولایت مدار با تنزل جایگاه مواجه  شده‌اند؛ شماچه نظری نظر دراین خصوص دارید؟

ـ طبق مصوبه مجلس در برنامه ششم توسعه و در قانون جامع ایثارگران دولت موظف شده است که حداکثر خدمات را در قبال ایثارگران داشته باشد. ایثارگرانی که در ۸ سال دفاع مقدس از حیثیت، تمامیت ارضی و کیان کشور دفاع کردند امروز باید چه در پست‌های اداری و یا فضاهای علمی، دانشگاهی و دولتی خدمات لازم را دریافت کنند. در حال حاضر در سایر کشورها هم چه بازماندگان جنگ جهانی اول و دوم و چه‌بسا سایر جنگ‌ها این‌گونه افراد از دولت خود خدمات لازم را گرفته و از حرمت و جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. 

آزادی‌خواه ضمن ابراز تأسف از برخی سلیقه پردازی‌ها در خصوص ایثارگران افزود: حال اگر تنزل پستی در استان برای ایثارگران وجود داشته باشد بسیار باعث تأسف است و دولت باید جبران کند.  

س - احتمال دارد که وزیر مربوطه به خاطر بی‌توجهی به امور ایثارگران ارزشی به مجلس احضار شود؟

ـ بله اگر چنین مواردی گزارش شود که در حق قانونی جایگاه ایثارگران ولایت مدار ظلم شده باشد حتماً باید وزرای مرتبط تذکر و اخطار بگیرند و پاسخگوی  این مباحث باشند سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کردکه حتی اگر لازم باشد انفصال از خدمات هم خواهیم داشت. 

س- تا کی باید شاهد بی‌تجربگی مدیران غیربومی در استان باشیم؟ آیا مجمع نمایندگان در این خصوص برنامه‌ای دارد؟ 

ـ برای تصدی پست‌های مدیریتی اولین ویژگی داشتن  شایستگی است. بومی‌گرایی هم در اولویت بعدی قرار دارد. بدون دلیل استفاده نکردن از نیروی بومی بی‌توجهی و بی‌حرمتی به استعدادها و نیروهای داخلی استان است. 

س- در خصوص آمارهایی که استاندار همدان اخیراً در خصوص اشتغال و تک‌نرخی شدن آن گزارش می‌دهند چه نظری دارید؟  

ـ به استاندار اعتماد دارم. ایشان برای توسعه استان بسیار تلاش می‌کنند. اما باید اذعان کرد که وضعیت اشتغال استان بسیار نابسامان است. آمارها خوب نیست.  نرخ اشتغال در ملایر، نرخ بدی است و شاهد توسعه در شهرستان نیستیم. کارخانه‌هایی راداریم  که تعطیل و یا نیمه تعطیل شدند. مثلاً کارخانه بافتینه و بافت سان ملایر با مشکل مواجه شده‌اند. برخی کارخانه‌ها چون فرد سیلیس سرمک نیز دچار چالش شده-اند. 

آزادیخواه گفت: کارخانه ذوب‌آهن نیز هرچند تلاش شد راه‌اندازی شود اما هنوز نتوانسته نیروهای خود را جذب کند.

س- با این توصیف آیا تک‌رقمی شدن نرخ اشتغال قابل تأمل نیست؟ 

ـ اشتغال زمانی محقق می‌شود و به رشد واقعی می‌رسد که ببینیم مراجعه و شکایت مردم از بیکاری جوانان به دفاتر نمایندگی شهرستان‌ها به حداقل خود رسیده است. 

خبرنگار - قنبری خرم





منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار