فرمانداررزن گفت: به دنبال سفر تیمی از کارشناسان مرتبط با معاونت توسعه روستایی به شهرستان رزن زمینه بهره گیری از این تسهیلات فراهم و مقرر شد دستگاه‌های مرتبط طرح‌هایی را تهیه و ارائه کنند.
کد خبر: ۴۷۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 04 August 2017
فرماندار شهرستان رزن گفت: امسال 400 فرصت شغلی برای افراد جویای کار در این شهرستان ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا؛ فتحعلی حسینی درنشست اعضای کارگروه اشتغال شهرستان رزن اظهارکرد: ملاک آمار ارائه شده درباره ایجاد اشتغال، افراد بیمه شده تامین اجتماعی است.

وی افزود: یکی از اولویت های شهرستان توجه و توسعه مشاغل خانگی و خرد در راستای اقتصاد مقاومتی و با هدف ایجاد اشتغال پایدار است.

فرماندار رزن اضافه کرد: واحدهای تولیدی زیادی در رزن در حال احداث است که با بهره برداری از آنها، فرصت های شغلی جدید در این شهرستان ایجاد می شود.

حسینی مثال زد: با تکمیل مجتمع لنت ترمز و رایان الکترونیک رزن برای 250 نفر و با تامین سرمایه در گردش شرکت گرند گاز غرب 45 شغل جدید ایجاد می شود.

وی ادامه داد: همچنین با راه‌اندازی هر مرحله از واحد 'پی سی سی' برای 110 نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود که این مجموعه دارای سه مرحله است.

فرماندار رزن گفت: راه‌اندازی مجموعه تولید بخاری گازسوز و کم‌مصرف برای 600 جویای کار فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

حسینی ابراز امیدواری کرد: با تکمیل طرحهای در دست اقدام، بتوان همانند سالهای قبل به طور میانگین هر ساله یک هزار و 200 شغل ایجاد کرد.

وی افزود: پیگیر استفاده از ظرفیت تسهیلات معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری برای توسعه اشتغالزایی در این شهرستان بوده که در این راستا 20 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد هشت درصد به شهرداری ها و 10 میلیارد ریال وام هشت درصد نیز به دهیاری‌ها پرداخت می‌شود.

فرماندار یادآوری کرد: به دنبال سفر تیمی از کارشناسان مرتبط با معاونت توسعه روستایی به شهرستان رزن زمینه بهره گیری از این تسهیلات فراهم و مقرر شد دستگاه‌های مرتبط طرح‌هایی را تهیه و ارائه کنند.

حسینی ادامه داد: در حوزه گردشگری، روستاهای هدف گردشگری که شامل روستاهای مسیر کریدور شمال استان هستند شخص شده تا فضای مناسبی برای جذب گردشگر در این روستاها ایجاد شود.

وی گفت: 10 روستا که شامل سه روستا از هر بخش این شهرستان است به عنوان روستاهای هدف ایجاد اشتغال در زمینه صنایع دستی و بدون بیکار در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در صورت تزریق بیش از پنج هزار و 180 میلیارد ریال به واحدهای تولیدی که با ظرفیت پایین فعال هستند برای یک‌هزار و 89 نفر شغل ایجاد می شود.

احیای واحدهای تولیدی راکد، افزایش ظرفیت تولید واحدها، پرداخت سرمایه در گردش و رفع هر گونه موانع در ستاد تسهیل و کارگروه رونق اقتصادی نرخ بیکاری را در همدان تک رقمی کرد.

طبق اعلام مراجع رسمی در سال 95 نرخ بیکاری در همدان به هشت درصد کاهش یافت و این استان از نظر نرخ اشتغال جزو سه استان نخست کشور قرار گرفت. 






اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار