مرندی‌مقدم با بیان اینکه افرادی که می‌خواهند استاندارد بگیرند هزینه انجام می‌دهند، یادآور شد: فقط با اجرای استاندارد‌ها نمی‌توان کیفیت را بالا برد، نمی‌توان تکنولوژی 40 سال پیش را داشت اما کالای باکیفیت تولید کرد.
کد خبر: ۴۷۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 03 August 2017
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه رسالت استانداردسازی را باید بین مردم برد و آن را مردمی کرد، از وجود 83 استاندارد خودرویی در کشور خبر داد.

به گزارش فارس، وحید مرندی‌مقدم در شورای استاندارد استان همدان با بیان اینکه 35 هزار استاندارد ملی در کشور تدوین شده است، اظهار کرد: این استاندارد‌ها نقشه راه تولیدکنندگان خدمات در کشور است.

وی با بیان اینکه یک هزار فرآورده در کشور مشمول استاندار‌های اجباری هستند، افزود: باید به سمت راهکاری رفت که استاندارد یک‌هزار فرآورده را به استاندارد همه کالا‌هایی تولیدی کشور برسانیم.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه یک هزار فرآورده دارای استاندارد در 22 هزار واحد تولید می‌شود، بیان کرد: 100 هزار واحد تولیدی در کل کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای اجرایی کردن بند 24 اقتصاد مقاومتی سازمان ملی استاندارد باید 10 تا 15 برابر از نظر منابع مالی و انسانی گسترش پیدا کند، ادامه داد: این کار در توان دولت نیست و اگر هم در توان دولت باشد این کار عقلایی نیست که همه کالا‌ها مشمول استاندارد شوند.

مرندی‌مقدم با بیان اینکه استاندارد‌های اجباری به عنوان یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی در دنیا مطرح است، تصریح کرد: به هر میزان که یک کشور عقب مانده یا در حال توسعه یافته‌تر باشد میزان استاندارد اجباری آن کشور افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه رسالت استانداردسازی را باید در بین مردم برد و و آن مردمی کرد، افزود: سازمان ملی استاندارد باید در مرحله اول استاندارد‌ها را نوشته و در اختیار مردم قرار دهد و در مرحله دوم باید نظارت بر استاندارد‌ها داشته باشد.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت بزرگترین مجوز‌ها را برای تولید می‌دهد، افزود: بند 24 اقتصاد مقاومتی بسیار هوشمندانه است چراکه تنها مسیر توسعه پایدار در مسیر استاندارد‌ها قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه پویشی در کشور به نام «من کالای استاندارد ملی می‌خرم» آغاز کرده‌ایم، بیان کرد: تاکید ما این است که دستگاه‌ها به تولید ملی کمک کنند.

مرندی‌مقدم با بیان اینکه افرادی که می‌خواهند استاندارد بگیرند هزینه انجام می‌دهند، یادآور شد: فقط با اجرای استاندارد‌ها نمی‌توان کیفیت را بالا برد، نمی‌توان تکنولوژی 40 سال پیش را داشت اما کالای باکیفیت تولید کرد.

وی با اشاره به اینکه مدیرعامل سایپا در گفت‌و‌گویی از جمع آوری پراید انتقاد می‌کرد، ادامه داد: استاندارد‌های خودرویی 53 مورد بود که سال گذشته به 83 مورد ارتقا داده شد، عمده استاندارد‌های خودرویی به ایمنی سرنشین و عابر برمی‌گردد.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه توان اقتصادی کشور هم به استانداردسازی کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: تنها راه توسعه پایدار استاندارد‌ها هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار