درویشی با اشاره به اینکه حضور برخی از کسبه‌ها در خیابان اکباتان نباید اتفاق افتد چراکه بساطی می‌فروشند که هدف آن نیست و موضوع دیگری در کنار آن به فروش می‌رسد، خاطرنشان کرد: نباید بعد از پیاده راه‌سازی خیابان اکباتان شاهد فروش ضایعات و لباس دست دوم نیز باشیم چراکه از لحاظ جذب گردشگر نیز وجهه خوبی نخواهد داشت.
کد خبر: ۴۷۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴ 02 August 2017
معاون خدمات شهری شهرداری همدان از ساماندهی 150 دستفروش با اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان اکباتان در همدان خبر داد.

به گزارش فارس، مجید درویشی در شورای ترافیک شهرستان همدان با موضوع طرح ساماندهی دستفروشان خیابان اکباتان در راستای اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی اظهارکرد: اخیراً جلسات مختلفی در مورد ساماندهی گنجنامه و ساماندهی دستفروشان خیابان اکباتان برگزار کرده‌ایم که حمایت فرماندار از این طرح‌ها مشهود است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم این دو مکان امسال به نحو مطلوب ساماندهی شود، گفت: خوشبختانه اقبال عمومی نسبت به مدیریت شهرداری در رابطه با پیاده‌راه بوعلی و ساماندهی دستفروشان مشهود بوده است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به طرح ساماندهی دستفروشان خیابان اکباتان، خاطرنشان کرد: در این خصوص با هماهنگی کمیسیون خدمات شهری خیابان اکباتان  بازدید شد و راهکارهایی ارائه شده است.

وی با اشاره به طرح ساماندهی دستفروشان خیابان اکباتان، گفت: شرایط خیابان اکباتان با خیابان بوعلی  متفاوت است، بساط گستران در خیابان بوعلی شب  فعالیت کرده اما بساط گستران خیابان اکباتان در روز  فعالیت دارند و باید در این زمینه برنامه‌ریزی  صورت گیرد.

درویشی با بیان اینکه یکی از کارکردهای پیاده راه‌سازی احیای خیابان های کم کار کرد است، تصریح کرد: قبلا ً خیابان اکباتان بالاترین درآمد را به دلیل وجود ترمینال داشت اما با خروج ترمینال از این خیابان کم کم درآمدهای کسبه کمرنگ شد که با اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی می‌توان چنین خیابان‌هایی را احیا کرد.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با خیابان اکباتان مستندسازی از حضور بساط‌گستران انجام شده است، بیان کرد: برخی از دستفروشان بیش از 40 سال سابقه کار در خیابان اکباتان دارند که سعی کرده‌ایم از وجود چنین اشخاصی بهره ببریم.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به اهمیت جلوگیری از حضور دستفروشان و بساط‌گستران خیابان  اکباتان در هنگام اجرای طرح، گفت: خیابان اکباتان 150 نفر دستفروش دارد که 25 نفر در زمینه فروش انگشتر، 75 نفر در زمینه فروش پوشاک، 35 نفر در بخش فروش لباس‌های دست دوم و 15 نفر در زمینه فروش خوراکی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه تاکید بر استقرار پلیس گردشگری در پیاده‌راه بوعلی و اکباتان شده که نمونه آن را در اصفهان و شیراز می‌توان دید، افزود: استقرار کیوسک پلیس می‌تواند در این زمینه مورد توجه باشد و تاکید شده کیوسک پلیس شکیلی در خیابان اکباتان و گنجنامه مستقر شود.

درویشی با اشاره به اینکه حضور برخی از کسبه‌ها در خیابان اکباتان نباید اتفاق افتد چراکه بساطی می‌فروشند که هدف آن نیست و موضوع دیگری در کنار آن به فروش می‌رسد، خاطرنشان کرد: نباید بعد از پیاده راه‌سازی خیابان اکباتان شاهد فروش ضایعات و لباس دست دوم نیز باشیم چراکه از لحاظ جذب گردشگر نیز وجهه خوبی نخواهد داشت.

وی با تاکید به اینکه انگشترفروشی را می‌توان به عنوان هویت خیابان اکباتان و حوزه گردشگری معرفی کنیم، گفت: خیابان اکباتان در این زمینه‌ها ظرفیت دارد و می‌توان موفق بود چراکه در سایر کشورها نیز اجازه فروش اجناس صنایع دستی در پیاده‌راه داده می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان پیشنهاد ساماندهی و تهیه صندوق‌هایی شکیل برای دستفروشان داد و در ادامه در رابطه با فروش صنایع دستی و ظروف مسی، افزود: مسگری از جمله صنایع دستی بوده که دارای 100 سال سابقه در خیابان اکباتان است که اگر به این امر توجه نشود، امکان منسوخ شدن ظروف مسی وجود دارد و می‌توانیم فروش این وسایل را ساماندهی کنیم.

وی در رابطه با دستفروشان پوشاک و کالاهای متعارف سه پیشنهاد داد و گفت: می توان این دستفروشان را در پارکینگ طبقاتی اکباتان ساماندهی کرد.

درویشی با بیان اینکه پیشنهاد بعدی ایجاد بازارچه یا اجازه بساط‌فروشی در بلوار الوند است، افزود: می‌توان با مذاکره با صاحبان گاراژهای شخصی، دستفروشان را روزانه در چنین مکان‌هایی مستقر کرد.

وی با بیان اینکه طرح ارائه شده، ماحصل چند جلسه کارشناسی و تجربه به دست آمده در خیابان بوعلی بوده است، افزود: البته می‌توان دستفروشان را شب به خیابان اکباتان آورد یا در سه مکان ذکر شده ساماندهی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار