رئیس پلیس راهور شهرستان همدان با بیان اینکه با کلیات طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان اکباتان موافقیم اما پارکینگ طبقاتی خیابان اکباتان درب ورودی از سمت دباغ‌خانه پاسخگو نخواهد بود، افزود: باید ایستگاه‌های تاکسی در مسیرها مشخص شود و اینکه چه تاثیری بر خیابان باباطاهر و شهدا خواهد گذاشت، مورد توجه است.
کد خبر: ۴۷۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷ 02 August 2017
معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان از صرف یک‌میلیارد و 423 میلیون تومان برای خرید دوربین‌های کنترل سرعت در همدان خبر داد.

به گزارش فارس، موسی رسولی در شورای ترافیک شهرستان همدان با موضوع طرح ساماندهی دستفروشان خیابان اکباتان در راستای اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی، نسبت به لزوم ساماندهی عدم ورود خودروهای سنگین پس از اجرای طرح، اظهار کرد: در این خصوص برای خودروها ساعت مشخصی تعیین خواهد شد تا ترافیک کمتر باشد.

وی با بیان اینکه برخی از دستفروشان در خیابان اکباتان آفت هستند و دستفروش نیستند که باید حذف شوند، گفت: افراد باید در این زمینه به سمت شغل‌های دیگر روانه شوند چراکه مثلا ً فروش لباس‌های کهنه و... در حوزه جذب گردشگری جالب نیست.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان با تاکید به اینکه باید به مرور آهن‌فروشان از داخل شهر بیرون روند اما از طرفی چندین دهه قدمت و سرقفلی و ارزش افزوده پیدا کرده‌اند و نباید بی‌توجهی شود، افزود: باید ساماندهی صورت گیرد و می‌شود برخی اصناف را تبدیل به فروشندگان صنایع دستی کرد.

وی با بیان اینکه ورودی باغ بهشت چند مغازه توسط شهرداری ایجاد شده و برخی نیمه‌کاره است که می‌توان به راحتی آهن‌فروشان را آنجا انتقال داد، گفت: ورودی باغ بهشت بهترین مکان برای استقرار آهن‌فروشان است.

رسولی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز آهن‌فروشان در خیابان اکباتان آرامش ندارند، افزود: اینکه گفته می‌شود طرح  پیاده‌راه‌سازی خیابان اکباتان ناقص اجرا خواهد شد، درست نیست، حتی به سمت بلوار الوند نیز سنگ فرش انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دوربین‌های کنترل سرعت با قیمت یک‌میلیارد و 423 میلیون تومان خریداری شده است، گفت: 500 میلیون قرارداد این دوربین‌ها منعقد شده و قرارداد دوم نیز به زودی منعقد خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان افزود: حداکثر یک ماه آینده کار شروع نصب دوربین‌ها انجام می‌شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان همدان نیز تاکید کرد: در طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان اکباتان طرح پیاده‌راه بوعلی را باید ملاک کار قرار داد تا مشکلات آنجا را در خیابان اکباتان شاهد نباشیم.

نعمت‌الله زنگنه خاطرنشان کرد: به دلیل پیاده‌راه شدن خیابان بوعلی بار ترافیکی این خیابان بر دوش خیابان شریعتی و تختی خواهد بود.

وی با بیان اینکه نباید در پیاده‌راه بوعلی خودروهای عمده‌فروش رفت و آمد کنند باید از مسیر دیگری هدایت کرد،  افزود: در این جلسه انتقال آهن‌فروشان به حاشیه بلوار الوند مطرح شود در حالی که این بلوار از تقاطع علویان با توجه به شیبی که دارد، نمی‌تواند محل استقرار دستفروشان باشد و ما موافق این اقدام نیستیم.

رئیس پلیس راهور شهرستان همدان با بیان اینکه با کلیات طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان اکباتان موافقیم اما پارکینگ طبقاتی خیابان اکباتان درب ورودی از سمت دباغ‌خانه پاسخگو نخواهد بود، افزود: باید ایستگاه‌های تاکسی در مسیرها مشخص شود و  اینکه چه تاثیری بر خیابان باباطاهر و شهدا خواهد گذاشت، مورد توجه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار