رئیس اداره برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه در دوره متمرکز کشوری هنرجویان رشته صنایع چوب سراسر کشور در همدان ۱۸۰ نفر شرکت‌کننده حضور دارد، گفت: در این دوره هنرجویانی در رشته‌های صنایع چوب و مبلمان اداری و مبلمان اتاق خواب افراد از سراسر کشور حضور دارند.
کد خبر: ۴۷۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹ 01 August 2017
کارشناس مسئول پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید در هنرستان‌ها مطابقت محتوای درسی با تجهیزات را مد نظر قرار داد.

به گزارش مهر، محمد لطفی‌نیا در مراسم افتتاحیه دوره متمرکز کشوری هنرجویان رشته صنایع چوب سراسر کشور در همدان با بیان اینکه هنرستان‌ها با معضلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند، اظهار داشت: با این وجود هنرستان‌ها در تربیت جوانان برومند موفق بوده اند.

وی با اشاره به تلاش های انجام شده در راستای تربیت هنرجویان و بیان اینکه هنرجویان باید به نتیجه سازنده‌ای دست یابند، افزود: باید در هنرستان‌ها مطابقت محتوای درسی با تجهیزات را مد نظر قرار داد.

کارشناس مسئول پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این دوره، سومین دوره از مراحل متمرکز کشوری است که در همدان برگزار می‌شود، عنوان کرد: باید کتاب‌هایی که در این زمینه به چاپ می‌رسد متناسب با نیازهای رشته و جوابگوی هنرآموزان باشد.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد تالیفی اکنون به صورت پروژه‌محور دنبال می‌شود، گفت: در هر دوره متمرکز، گریزی به برنامه‌های دوره قبل زده می‌شود تا هنرجو به شایستگی برسد و متناسب با نیاز آموزش ها را فراگیرد.

وی هدف از برگزاری این دوره‌ها را شناسایی افراد توانمند در استان همدان اعلام کرد، افزود: در حال حاضر باید مدیریت، تولید مسیر را در بر گیرد و در آموزش ها به مسائل اخلاقی اهتمام جدی داشته باشیم.

۴۰ درصد دانش‌آموزان استان همدان در رشته فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه همدان در رشته فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و در جذب هنرجو در رتبه‌های اول تا سوم کشوری قرار دارد، گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد دانش‌آموزان استان همدان در رشته فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند.

مصطفی خزاعی با بیان اینکه در ۱۶۷ هنرستان و از ۴۱ رشته فنی و حرفه‌ای ۲۶ رشته در همدان فعال است، گفت: از مجموع رشته‌های کار و دانش در کشور ۶۲ رشته در استان همدان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه نظام آموزشی به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با معضلاتی روبروست که این مشکلات قدیمی است و در گذر زمان پیچیده‌تر هم شده است، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مقایسه با رشته‌های نظری برای آموزش و پرورش هزینه‌های بیشتری دارد.

سطح مهارت‌آموزی دانش‌آموزان متناسب با شرایط روز و ابزارهای کارآمد روز نیست

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه در هنرستان‌ها با یک آسیب جدی مواجه هستیم به طوری که سطح مهارت‌آموزی دانش‌ آموزان متناسب با شرایط روز و ابزارهای کارآمد روز نیست، افزود: سرانه وسائل مصرفی هنرستان‌ها بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه وجود نیروی خوش‌ذوق و کار آمد در هنرستان‌ها مایه امید است، عنوان کرد: توسعه هنرستان‌ها بدون توجه به زیرساخت‌ها یک آسیب جدی است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه در دوره متمرکز کشوری هنرجویان رشته صنایع چوب سراسر کشور در همدان ۱۸۰ نفر شرکت‌کننده حضور دارد، گفت: در این دوره هنرجویانی در رشته‌های صنایع چوب و مبلمان اداری و مبلمان اتاق خواب افراد از سراسر کشور حضور دارند.

محمد ممیوند با اشاره به اینکه در دور اول ۸۰ نفر شرکت دارند، عنوان کرد: ۱۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان بعد از ظهر پنج‌شنبه پذیرش خواهند شد و تا روز دوشنبه ۱۶ مردادماه دوره‌ها به کار خود پایان خواهند داد.







اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار