عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاورین املاک همدان خاطرنشان کرد: در 3 ماهه امسال تعداد معاملات فروش مسکن در همدان 2 درصد و تعداد اجاره‌نامه‌ها 45 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۴۷۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱ 01 August 2017
عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاورین املاک همدان از افزایش اجاره‌بها در نقاط مختلف شهر همدان خبر داد و گفت:  در 3 ماهه امسال در همدان اجاره‌بهای مسکن به طور متوسط رشد 6 درصدی دارد.

به گزارش ایسنا؛ شهرام رحیم‌بخش اظهار کرد: در حالیکه قیمت مسکن در همدان افزایش چندانی نداشته اجاره‌بهای این شهر بین 3 تا 9 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: اجاره‌بها در شهرک‌های مدنی، بهشتی، الوند و فرهنگیان رشد 3 درصدی، شهرک مدرس ودر رینگ اول شهر همدان نیز افزایش 4.5 درصدی دارد.

وی افزود: در محدوده آرامگاه بوعلی‌سینا، متخصصین، استادان و مهدیه اجاره‌بهای مسکن 9 درصد و نیز در منطقه اعتمادیه و امیریه 8 درصد رشد دارد.

قیمت مسکن افزایشی نخواهد بود

رحیم‌بخش با بیان اینکه متغیرهای مختلفی در قیمت مسکن تأثیر دارد، عنوان کرد: قیمت مسکن هر آن امکان دارد به علت فعل و انفعالات اقتصادی و تشکیل کابینه جدید دچار شوک شود اما در شرایط فعلی قیمت مسکن افزایشی نخواهد داشت.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاورین املاک همدان خاطرنشان کرد: در 3 ماهه امسال تعداد معاملات فروش مسکن در همدان 2 درصد و تعداد اجاره‌نامه‌ها 45 درصد رشد داشته است.

وی با تأکید بر اینکه قیمت مسکن در همدان طی 2 سال اخیر از ثبات خوبی برخوردار بوده است، افزود: در شهرک مدنی قیمت یک دستگاه آپارتمان با متراژ متوسط و نوساز متری یک میلیون و 200 هزار تومان، در شهرک فرهنگیان متری یک میلیون و 500 هزار تومان و در شهرک بهشتی یک میلیون و 400 هزار تومان است.

رحیم‌بخش یادآور شد: چنین مسکنی در شهرک مدرس یک میلیون و700 هزار تومان، در محلات قدیمی و خیابان‌های منتهی به میدان امام خمینی(ره) 2 میلیون و 200 هزار تومان، در خیابان‌های میرزاده عشقی، طالقانی و مهدیه به ترتیب 2 میلیون و 300 و 2 میلیون و 500 هزار تومان است.

وی اظهارکرد: همچنین قیمت یک دستگاه آپارتمان با متراژ متوسط و نوساز در متخصصین، استادان و سعیدیه بالا بین 2 میلیون و 400 تا 2 میلیون و 500 هزار تومان و در بخش‌هایی از پردیس و متخصصین و حکیم 3 میلیون و 500 هزار تومان به بالا است.

رکود بخش مسکن بسیار عمیق است

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاورین املاک همدان با بیان اینکه رکود بخش مسکن بسیار عمیق است، اظهار کرد: سال‌ها شاهد چنین رکودی در بخش مسکن نبودیم که عمده‌ترین علت این رکود اقتصاد کشور است.

رحیم‌بخش با اشاره به اینکه دولت یازدهم در 4 سال گذشته برنامه مشخص و واضحی برای تولید و عرضه مسکن نداشته است، تصریح کرد: سیاست‌گذاری پولی دولت در بانک‌ها بر رکود اقتصاد کشور دامن زده و از طرفی تغییر نرخ دلار در سال‌های گذشته نیز در این موضوع بی‌تأثیر نبوده است.

وی با تأکید بر اینکه تا زمانی‌که دولت پشتیبانی مؤثری از بخش مسکن نداشته باشد این بازار تحریک نخواهد شد، گفت: برای تحریک بازار مسکن دولت باید سود بانکی را کم و اقساط را بلندمدت کند تا مردم از وام‌های مسکن استقبال کنند چرا که تا کنون تمامی تسهیلات مسکن با شکست مواجه شده است.

افت تولید مسکن طی 4 سال گذشته

وی با بیان اینکه در 4 سال گذشته تولید مسکن واقعا اُفت داشته و نسبت به رشد جمعیتی بسیار کمتر بوده است، یادآور شد: آمار دقیقی از خانه‌ها در همدان وجود ندارد به علت اینکه اختلاف فاحشی بین دستگاه‌های مختلف در این زمینه وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار