نورعلیئی گفت: چهاردهمین جشنواره استانی هنر‌های تجسمی، ۱۲ و ۱۳ شهریور ماه در تویسرکان برگزار خواهد شد، بخش‌های مختلف این جشنواره شامل گرافیک در قالب طراحی پوستر و آرم، نقاشی، تصویرسازی، کاریکاتور، طراحی، تهذیب و حجم (گل و سفال) است.
کد خبر: ۴۶۸۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴ 29 July 2017
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تویسرکان عنوان کرد: چهاردهمین جشنواره استانی هنر‌های تجسمی، ۱۲ و ۱۳ شهریورماه در تویسرکان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛علی نورعلیئی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان اظهار کرد: همزمان با آغاز تعطیلات فصل تابستان در راستای غنی سازی اوقات فراغت ۵۳ کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح شهرستان فعال است.

وی دوره های روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن، آموزش احکام، برگزاری کلاس‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و اردوهای تفریحی را برخی ازفعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد عنوان کرد.

نورعلیئی با اشاره به اینکه بالغ بر ۷۰۰ نفر در برنامه‌های طرح غنی سازی اوقات و فراغت حضور دارند اضافه کرد: ۱۲ کتابخانه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تویسرکان وجود دارد که برخی دارای یک‌هزار جلد کتاب و تعدادی نیز بیشتر از ۷ هزار جلد کتاب دارند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان گفت: سه انجمن ادبی سپیده کاشانی، رزمی و اهل قلم جزء انجمن‌های مطرح شهرستان هستند که به صورت هفتگی برنامه‌های مختلفی را برای مخاطبان خود برگزار می‌کند.

وی یادآور شد: سال گذشته پس از ۳۰ سال تئاتر تویسرکان به جشنواره بین المللی فجر راه یافت که این نشان از پتانسیل و قابلیت بلقوه این شهرستان در حوزه هنر و سینما است همچنین حضور خوشنویسان مجرب و صاحب مقام کشوری در تویسرکان شاهد دیگری بر این ادعاست.

نورعلیئی گفت: چهاردهمین جشنواره استانی هنر‌های تجسمی، ۱۲ و ۱۳ شهریور ماه در تویسرکان برگزار خواهد شد، بخش‌های مختلف این جشنواره شامل گرافیک در قالب طراحی پوستر و آرم، نقاشی، تصویرسازی، کاریکاتور، طراحی، تهذیب و حجم (گل و سفال) است.

سرپرست اداره ارشاد تویسرکان با اشاره به اینکه: هنرمندان ١٥ تا ٣٥ سال می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند افزود: علاقمندان می‌توانند آثار خود را در قالب لوح فشرده به یکی از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان تا ۲۰ مردادماه ارسال کنند، اعلام نتایج داوری نیز ۲۸ همین ماه خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه انتخاب موضوع در همه بخش‌های جشنواره در مرحله نخست داوری آزاد است، اظهار کرد: نگاه هنرمندان به شعار سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، نماز، دفاع مقدس، ترویج فرهنگ صلح و بشر دوستی، صرفه‌جویی، سبک زندگی و حقوق شهروندی در اولویت ستاد برگزار کننده جشنواره است.

نورعلیئی مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره را ایجاد تحرک و پویایی در حوزه‌های شعر و داستان، شناسایی استعدادهای جدید در حوزه‌های شعر و داستان، فراهم آوردن فضایی علمی جهت نقد تعدادی از آثار ارائه شده، ایجاد آوردن فضایی سازنده جهت تبادل آرا و افکار اهل قلم و معرفی صاحبان آثار برتر و تشویق فعالان حوزه ادبیات عنوان کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: ایجاد فضایی سالم و سازنده برای شناسایی توانمندی و خلاقیت هنرمندان، ایجاد بستری مناسب برای رشد و شناخت استعدادها، ارتقاء انگیزه و حس خلاقیت در حوزه‌های هنری، ایجاد فضایی هنری برای ارتباط نزدیک هنرمندان جوان استان با اساتید پیشکسوت و تبادل اندیشه‌ها و فراهم ساختن زمینه مناسب برای رقابتی سازنده در راستای ارتقاء کیفی آثار هنری از دیگر اهداف این جشنواره است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار