حجت الاسلام حسینی افزود: در 13 سال گذشته و با حضور آیت الله طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان و با پیگیری ایشان در 25 شهر، بخش و مراکز شهرستان ها نماز جمعه اقامه می شود.
کد خبر: ۴۶۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴ 29 July 2017
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان همدان گفت: نهاد نماز جمعه حمایت از دولت، مسئولان و کارگزاران نظام را وظیفه خود می داند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید صادق حسینی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه همدان درحسینیه امام خمینی(ره)این شهر افزود: نهاد نماز جمعه اگر احساس کند خطری عزت مردم را تهدید می کند بی اعتنا نخواهد بود و بصیرت افزایی می کند.

وی ادامه داد: مسئولان نظام هم باید نسبت به نمازهای جمعه بی توجه نباشند و خودشان را در برابر نهاد نماز جمعه موظف به خدمت گذاری بدانند.

وی با تاکید بر اینکه نهاد نماز جمعه مربوط به حزب و جناح خاصی نیست و متعلق به حاکمیت است گفت: نهاد جمعه بودجه مصوب دولتی ندارد و در مجلس ردیف بودجه به آن اختصاص داده نشده و توسط مردم اداره می شود و سیاست رهبری هم این است که نهاد نماز جمعه دولتی نباشد و مردمی اداره شود اما این دلیل نیست که مسئولان بی توجه باشند.

حجت الاسلام حسینی افزود: در 13 سال گذشته و با حضور آیت الله طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان و با پیگیری ایشان در 25 شهر، بخش و مراکز شهرستان ها نماز جمعه اقامه می شود.

وی با تقدیر از پیگیری آیت الله محمدی برای برگزاری نماز جمعه در شهرها و بخش های استان همدان ابراز امیدواری کرد: روند برگزاری نماز جمعه شتاب بیشتری بگیرد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه اهمیت زیادی دارد و موجب خیر و برکت بای مردم است گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند:'هر جایی که نماز جمعه برگزار شود در آنجا حاشیه امن ایجاد شده است.'

حجت الاسلام حسینی گفت:برگزاری نماز جمعه موجب تبیین مسایل روز جامعه و آگاهی بخشی مردم از مسایل پیرامون جهان اسلام است.

وی رسالت ائمه جمعه را آگاهی بخشی مردم دانست و گفت: مسئولان استانی نیز در سخنرانی قبل از خطبه از این تریبون استفاده کرده و مسائل خود را رودر رو با مردم مطرح می کنند.

بعد از پیروزی انقلاب امام راحل اولین حکم امام‌ جمعه را به نام آیت‌الله طالقانی صادر کردند و نماز جمعه پنجم مرداد به امامت وی اقامه شد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار