مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان از احیای بنیاد توسعه تعاون استان همدان با ورود نخبگان جوان استان خبر داد و افزود: تعاونیهای دانش بنیان با هدف توسعه فرهنگ تعاون در بین نخبگان و فرهیختگان کشور به منظور توانمند سازی و حمایت از نخبگان کشور در اجرای طرح و ایده های آنان تشکیل می شود.
کد خبر: ۴۶۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ 26 July 2017
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در دولت یازدهم پنج شرکت تعاونی دانش بنیان در این استان تشکیل شد که برای 227 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا؛ احمد توصیفیان با بیان اینکه ایجاد و تقویت تعاونی های دانش بنیان، ازسیاست های راهبردی این اداره کل است افزود: در حال حاضر 12 تعاونی دانش بنیان در این استان فعال است که پنج تعاونی در دولت یازدهم راه اندازی شده است.

وی با اشاره به نقش و جایگاه تعاونی ها در ایجاد اشتغال پایدار تصریح کرد: شرکت های تعاونی باید با ارائه ایده و طرح جدید و پرهیز از روش های سنتی و قدیمی، یک تحول عظیمی را در بخش تعاون ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: انجام کار گروهی، سرمایه گذاری هدفمند درعرصه های اقتصادی و برنامه ریزی منسجم و منظم جهت ایجاد اشتغال در شرکت های تعاونی باید جزو برنامه های اصلی باشد.

وی با تاکید بر اینکه جمع آوری سرمایه های خرد موجب ایجاد سرمایه ای عظیم می شود، ادامه داد: با راه اندازی تعاونی ها در بخش های مختلف می توان مشکل اشتغال را حل کرد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان از احیای بنیاد توسعه تعاون استان همدان با ورود نخبگان جوان استان خبر داد و افزود: تعاونیهای دانش بنیان با هدف توسعه فرهنگ تعاون در بین نخبگان و فرهیختگان کشور به منظور توانمند سازی و حمایت از نخبگان کشور در اجرای طرح و ایده های آنان تشکیل می شود.

توصیفیان ابراز امیدواری کرد: با حضور جوانان نخبه بنیاد توسعه تعاون احیا شده و با هم افزایی ثروت و تجاری سازی طرحهای مبتکران، تحقیق، ابتکار ،اختراع و جذب و تبدیل ایده ها و ابتکارات و نوآوری ها به سمت تولید و اشتغال پایدار و توانمندسازی دانش آموختگان به منظور ورود به فضای کسب و کار و همچنین حمایت و سمت دهی به نوآوری ها در جهت تولید فن آوری های برتر دنبال شود.

وی نقش جوانان مبتکر و خلاق را در ایجاد انقلابی در حوزه کارآفرینی و اشتغال پر رنگ دانست و خواستار استفاده از ظرفیت های موجود دانشگاه ها در جهت برون رفت از شرایط فعلی کارآفرینی ، سرمایه گذاری و اشتغال شد.

توصیفیان تصریح کرد: تمام سعی و تلاش ما بر این است که بتوانیم از نخبگان جامعه حمایت کنیم و با تعریف بسته های حمایتی مختلف موجب پیشرفت و ترقی، ایده و فکر نخبگان فراهم و جامعه به سوی نخبه پروری سوق داده شود.

وی برند سازی کارآفرینان به عنوان نخبگان اقتصادی در جامعه را یکی از روشهای ارزش گذاری به حوزه کارآفرینی و سرمایه گذاری دانست و گفت جوانان نخبه و فعال می تواند با ورود به عرصه تعاون و کار آفرینی و با تمرکز بر ظرفیت های موجود در استان در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی گامی موثر در جهت رونق سرمایه گذاری در استان بردارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: تصمیم سازی در خصوص قوانین حمایتی و تشویقی از کارآفرینان در کلان کشور، تجدید نظر در قوانین کار و تامین اجتماعی، ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه کارآفرینی نظر به وجود پتانسیل های قابل توجه در استان، تسهیل قوانین و مقررات دست و پا گیر در جهت حمایت از تولید و صادرات، حمایت هرچه بیشتراز کسب و کارهای خرد و کوچک، پیگیری جدی قانون کارشایسته، تغییر نگاه مسئولان به تولیدات با کیفیت داخلی و استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان استان از جمله مهمترین موضوعات مهم در جهت احیای سرمایه گذاری و کارآفرینی است که پیامد آن رونق اشتغال و استمرار تولید در استان است.

توصیفیان با تاکید بر اینکه گسترش تعاونیهای دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف همانند آی‌تی و غیره می‌تواند در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: افزایش تعامل این تعاونیها با دستگاههای اجرایی و دانشگاهها سبب تامین نیازهای آنها با استفاده از ظرفیت تعاونیهای دانش‌بنیان می‌شود.

وی به اصلاح ساختار اقتصادی بنگاه های مشکل‌دار اشاره کرد و یادآور شد: مشکلات و موانع موجود در این بخش با حضور بنگاههای اقتصادی بررسی و احصا شده است.

وی با اشاره به ترویج و توسعه کار‌آفرینی در استان افزود: اجرایی کردن برنامه‌های در نظر گرفته شده در این بخش از طریق تشکلهای مردمی مد نظر است.

توصیفیان ساماندهی اشتغال اتباع خارجی در استان را از دیگر اولویتهای مورد نظر در راستای اجرایی کردن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه تعاون و کار دانست و گفت: استفاده از ظرفیت داخلی و نیروهای بومی استان در دستور کار قرار دارد.

در استان همدان یک هزار و 100 شرکت تعاونی فعالیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار