الهی تبار با بیان اینکه می‌توان برای همایش باباطاهر از حضور افراد شهیری چون استاد الهی قمشه‌ای یا موسوی گرمارودی در بخش سخنرانی و شهرام ناظری یا حسام‌الدین سراج در بخش خوانندگی بهره‌ برد، ادامه داد: شرایط فیزیکی آرامگاه باباطاهر باید مورد بازبینی و ساماندهی قرار گیرد.
کد خبر: ۴۶۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 26 July 2017
معاون سياسي، امنيتي استاندار همدان با بيان اينكه تا زمان برگزاری همایش باباطاهر باید برنامه‌های معرفی این شاعر نامی تقویت شود، گفت: شرایط فیزیکی آرامگاه باباطاهر باید مورد بازبینی و ساماندهی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدابراهیم الهی‌تبار ظهر امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی همایش هزاره باباطاهر با اشاره به اینکه نامگذاری سال‌ها در استان همدان از سه سال گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: این حرکت خوب و بی‌نظیری در سطح کشور بوده و مورد استقبال هم واقع شده‌است.

وی ادامه داد: برای معرفی باباطاهر می‌توانیم از ظرفیت و موقعیت‌هایی مانند روز همدان نیز استفاده کرده و در سایر مناسبت‌ها نیز از این موضوع بهره‌مند شویم و تنها برنامه‌ها را به همایش محدود نکرد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه برگزاری همایش‌ها باید آغازی برای سیاستگذاری‌های جدید باشد، بیان کرد: در این راستا می‌توانیم در سال‌های آینده جشنواره موسیقی باباطاهر، مشاعره اشعار این شاهر و یا برنامه‌های دیگری از این دست اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه همدان در دو یا سه سال اخیر اقدامات خوبی در یادواره‌ها، جشنواره‌ها و پاسداشت مفاخر و مشاهر استان داشته است، افزود: اسناد خوبی در رابطه مسائل فرهنگی تدوین شده و نگاه‌های امنیتی، سلبی و برخوردی متعادل شده‌ است که آثار آن را می‌توانیم در آمارهایی مثل کاهش آمار نزاع‌های جمعی، یا کاهش آمار طلاق  و... مشاهده کرد.

الهی‌تبار با اشاره به این امر که باید جامعه را به سمت نشاط و تعالی پیش برد، بیان کرد: منظور از ایجاد نشاط اجرای کار فرهنگی فاخر است که باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد زیرا جامعه نیازمند افتخار به هویت ملی خود است.

وی افزود: مسئول ارشد استان دست ما را در اجرای برنامه‌های فرهنگی فاخری چون همایش باباطاهر باز گذاشته و منابع اعتباری لازم هم برای این کار پیش‌بینی شده‌است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان در رابطه با بررسی و تدوین برنامه‌های همایش باباطاهر، خاطرنشان کرد: تا زمان برگزاری همایش باید برنامه‌های معرفی این شاعر نامی تقویت شود.

وی یاد آور شد: باید مراسم شعرخوانی روزهای جمعه در آرامگاه باباطاهر با قوت بیشتری پیگیری شده و برنامه‌ریزی شود که رستوران‌های سنتی و زورخانه‌ها هم اشعار این شاعر را به صورت تصنیف یا آهنگ پخش کنند.

الهی تبار با بیان اینکه می‌توان برای همایش باباطاهر از حضور افراد شهیری چون استاد الهی قمشه‌ای یا موسوی گرمارودی در بخش سخنرانی و شهرام ناظری یا حسام‌الدین سراج در بخش خوانندگی بهره‌ برد، ادامه داد: شرایط فیزیکی آرامگاه باباطاهر باید مورد بازبینی و ساماندهی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تشکلی در زمینه فضای مجازی باید مسئول اطلاع‌رسانی و تولید محتوا در رابطه با باباطاهر شود، افزود: می‌توان دف‌زنی و شعرخوانی با اشعار باباطاهر را در گروه‌ها و کانال‌های مختلف در فضای مجازی منتشر کرد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه همایش باباطاهر بهانه خوبی برای بازنگری در ساختار فیزیکی این شاعر هزاره‌هاست، تصریح کرد: بسیاری دیگر از اماکن دیدنی و تاریخی شهر نیازمند بازنگری هستند از جمله آب‌نمای باغ موزه دفاع مقدس که شرایط خوبی ندارد و تعطیل است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار