کاظمی بیان کرد: در صورت تصویب اصلاحیه مذکور این قانون عطف به ماسبق شده و رسیدگی به پرونده های متهمین کنونی و یا مجرمین در انتظار مجازات با توجه به قانون جدید مجددا صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۴۶۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰ 25 July 2017
محمد کاظمی نماینده ادوار ملایر: مبارزه با مواد مخدر محدود به مقابله قهری نیست و اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه مقدم است.

به گزارش تابناک همدان؛ محمدکاظمی با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به بیان توضیحاتی پیرامون طرح اصلاح قانون مبارزه به مواد مخدر پرداخت.

گزیده اظهارات نایب رییس کمیسیون حقوقی مجلس در این برنامه: محمد کاظمی نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل حجم ترانزیت مواد مخدر در کشور قرار گرفتن ایران در منطقه ای است که بیش از نود درصد مواد مخدر جهان در آن تولید می شود.

مبارزه با مواد مخدر محدود به مقابله قهری نیست

وی اظهار داشت: پس از انقلاب اقدامات جدی و موثری در مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است و آمار کنونی معتادین به هیچ وجه قابل قبول نیست.

کاظمی تصریح کرد: طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر پس از بررسی های کارشناسی در قوه قضاییه و محافل علمی و دانشگاهی در حال پیگیری است.

وی عنوان کرد: در اصلاحیه طرح شده، مجرمینی مشمول مجازات اعدام خواهند شد که مبادرت به فروش مواد مخدر با حجم بسیار بالاتری نسبت به قانون کنونی کنند.

کاظمی بیان کرد: در صورت تصویب اصلاحیه مذکور این قانون عطف به ماسبق شده و رسیدگی به پرونده های متهمین کنونی و یا مجرمین در انتظار مجازات با توجه به قانون جدید مجددا صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه متاسفانه در پیشگیری از اعتیاد موفق نبوده ایم افزود:هدف این طرح درمان معتادین است و باید در گامهای نخست معتادین شناسنامه دار شده و بودجه و اعتبار متناسب با حجم و اهمیت فعالیت اختصاص یابد.

وی در ادامه گفت: در این طرح یکی از اهداف ایجاد فاصله بین مصرف کنندگان و فروشندگان مواد مخدر است. 

کاظمی اظهار امیدواری کرد و گفت: نخستین قدم در مبارزه با مواد مخدر ، جلوگیری از گرایش به مواد مخدر است،ایجاد اشتغال پایدار و تامین معیشت حداقلی برای نسل جوان از عوامل مهمی است که در این زمینه تاثیرگذار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار